خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در برزیل مطرح کرد:

جهش همکاری‌های معدنی ایران و برزیل در سال‌جاری/ تجارت دوجانبه تا ۱۰ میلیارد دلار قابل ارتقا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۷۴۹

سفیر ایران در برزیل اظهار داشت: ایران می‌تواند امنیت انرژی برزیل را تامین کند و برزیل نیز می‌تواند به امنیت غذایی ایران کمک کند. برزیل عضو بریکس است و ایران نیز بازار بزرگی در منطقه دارد. شرکای بزرگ ایران که عضو بریکس هستند، شرکای برزیل نیز محسوب می‌شوند. چشم‌‌انداز تجارت دو کشور به راحتی قابل ارتقا تا 10 میلیارد دلار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین قریبی در سمینار بررسی روابط تجاری ایران و برزیل اظهار داشت: 22 ماه است که در مورد ظرفیت‌های تجاری دو کشور صحبت و کار می‌کنیم. در آبان ماه گذشته دفتر اتاق بازرگانی ایران در سائوپائولو ایجاد شد که می‌تواند برای اولین بار تجار ایرانی را در برزیل و آمریکای جنوبی نمایندگی کند.

وی افزود: از ابتدای حضورم در سفارت دو هدف را در نظر گرفتیم؛ هدف اول بهبود وضعیت تجاری و متنوع‌سازی ارتباطات تجاری است. از همین روی تجارت مستقیم دو کشور در سال 2021 افزایش چشمگیر 100درصدی را تجربه کرد. هدف دوم پایدارسازی روابط تجاری بود که در این جهت باید منابع کافی تامین شود.

سفیر ایران در برزیل ادامه داد: اگر محصول اوره ایران جایگاه خود را در برزیل پیدا کرده و فروش آن به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده، بقیه محصولات پتروشیمی نیز چنین ظرفیت‌هایی دارند. از طریق این دو هدف می‌توان به هدف تامین امنیت غذایی نزدیک شد.

قریبی اضافه کرد: متنوع سازی محصولات که گاهاً به 5 میلیارد دلار و یا بیشتر می‌رسد، ظرفیت بالایی دارد. ما نیاز داریم تجارت را از طریق بخش‌های تجاری به صورت مستقیم دنبال کنیم. با تحولاتی که در قانون بودجه و موضوع احتمال حذف ارز 4200 تومانی؛ احتمالا مانع اصلی کنار برود.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع مورد اهمیت دیگر، ورود به حوزه‌هایی است که قبلا کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برای مثال می‌توان به حوزه‌های معدن، شرکت‌های دانش‌بنیان، کشت فراسرزمینی، حمل و نقل و... اشاره کرد. خوشبین هستم که سال جدید سال جهش همکاری‌های معدنی ایران و برزیل باشد.

سفیر ایران در برزیل افزود: لازم است زمینه‌هایی را فراهم کنیم تا تجار خرد و متوسط هم بیشتر فعالیت داشته باشند. برای این کار باید شرکت و فعالیت خود را در نمایشگاه‌ها افزایش دهیم. در بهمن ماه روز پتروشیمی خلیج فارس را در سائوپائولو برگزار خواهیم کرد.

قریبی خاطرنشان کرد: این دو هدف در کنار توسعه صنعت توریسم تعریف می‌شوند. سعی داریم تا از ظرفیت جام جهانی قطر برای توسعه صنعت توریسم و سوق دادن توریست‌های برزیل به ایران استفاده کنیم که البته این مورد نیاز به زیرساخت‌‌هایی دارد.

وی اضافه کرد: برزیل پایگاه همکاری‌های تجاری ما با کل منطقه است. مکمل بودن اقتصاد دو کشور، زمینه بسیار مناسبی برای روابط دو کشور ایجاد کرده است. ایران می‌تواند امنیت انرژی برزیل را تامین کند و برزیل نیز می‌تواند به امنیت غذایی ایران کمک کند. برزیل عضو بریکس است و ایران نیز بازار بزرگی در منطقه دارد. شرکای بزرگ ایران که عضو بریکس هستند، شرکای برزیل نیز محسوب می‌شوند. چشم‌‌انداز تجارت دو کشور به راحتی قابل ارتقا تا 10 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز