خبرگزاری کار ایران

ارزآوری ۳.۹ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۵۶۷

۶ میلیون و ۲۶۳ هزار تن محصولات کشاورزی و غذا به ارزش سه میلیارد و ۸۷۸ میلیون دلار از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه از کشور صادر شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: ۷۹۵ هزار هندوانه، ۶۱۷ هزار تن گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، ۵۹۸ هزار تن سیب تازه، ۵۲۸ هزار تن سیب زمینی تازه یا سرد کرده و ۲۸۴ هزار تن پیاز، موسیر و سیر را جزو پنج قلم عمده صادراتی به لحاظ وزنی طی این مدت عنوان کرد.

وی اظهار داشت:  پنج قلم عمده صادراتی از نظر ارزشی شامل ۷۳۸ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار پسته، ۲۸۸ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، ۱۸۵ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار هندوانه، ۱۸۵ میلیون و ۶۶۰ هزار دلار خرما و ۱۶۹ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار سیب تازه می شود.

قربانی با بیان این که در مدت یاد شده ۲۳ میلیون و ۴۱۱ هزار تن محصولات کشاورزی اساسی برای تامین نیاز کشور وارد شده است، گفت: طی ۹ ماهه امسال، پنج قلم عمده وارداتی به لحاظ وزنی شامل ذرت دامی با ۶ میلیون و ۸۹۳ هزار تن، گندم ۵ میلیو و ۲۸ هزار تن، جو ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار تن، کنجاله سویا یک میلیون و ۹۷۱ هزار تن و دانه سویا یک میلیون و ۸۲۳ هزار تن می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در زیربخش های دام و طیور در این مدت ۴۴۳ هزار تن به ارزش ۴۰۶ میلیون دلار، شیلات ۸۸ هزار تن به ارزش ۱۵۹ میلیون دلار، زراعی ۴ میلیون و ۱۱ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار، باغی یک میلیون و ۷۰۷ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۸۷۷ میلیون دلار محصولات کشاورزی و غذایی صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز