خبرگزاری کار ایران

ظرفیت‌های همکاری ایران و بلژیک بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۴۱۹

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت در ملاقات با جیان مارکو ریتزو، سفیر جدید بلژیک در ایران، با بررسی ظرفیت‌های همکاری دو کشور بر توسعه همکاری‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این نشست علیرضا پیمان‌‎پاک با اشاره به روابط اقتصادی و تفاهم‌نامه موجود بین دو کشور بر توسعه همکاری‌ها در زمینه صنایع غذایی، دارو، سلامت، زیست محیطی، سموم و کود، کشت های گلخانه‌ای و ... تاکید کرد.

سفیر جدید بلژیک در ایران نیز ضمن تاکید بر روابط پایدار و خوب دو کشور بر همکاری در زمینه‌های بندری، فناوری، دانش‌بنیان، بیو فارمینگ، شیمیایی، پزشکی و نظایر که از جمله موضوعات مورد علاقه طرفین است، اشاره کرد.

جیان مارکو ریتزو همچنین به دیگر ظرفیت‌های موجود در همکاری بین دو کشور در حوزه‌های ماشین‌آلات، فرش ماشینی در منطقه فلاندر، حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دارو و مکمل‌‎های غذایی، ماشین‌آلات صنعتی، کشاورزی در منطقه والونی و حوزه صنایع غذایی و تولید نان و شیرینی و شکلات در منطقه بروکسل اشاره کرد.

در این نشست رایزن‌‎های اقتصادی مناطق سه گانه فلاندر، والونی و بروکسل به تشریح ظرفیت‌های مناطق یادشده پرداختند.

گفتنی است تجارت بین دو کشور طی سال‌های اخیر غالبا در حوزه‌های صنایع غذایی، نساجی، فرش ماشینی، دارو و تجهیزات پزشکی، لجستیک و بندری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز