خبرگزاری کار ایران

کمبود نقدینگی، تجهیزات، موانع اداری و نیروی انسانی؛ چالش‌های حوزه معدن/5هزار معدن غیرفعال داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۶۸۲

مجری طرح احیای معادن کوچک مقیاس گفت: مشکل اصلی کمبود نقدینگی است مشکل بعدی تجهیزات معادن و مشکل سوم مشکلات و موانع اداری است همچنین موارد بعدی مشکلات بازار و نیروی انسانی هستند تا چند سال دیگر با بحران نیروی انسانی مواجه می‌شویم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدرضا عظیمی در نشست امروز معاون معدنی وزیر صمت با فعالین حوزه معدن اظهار کرد: طرح احیا از سال 98 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد 791 معان را فعال سازی کردیم و یک نوع هم‌آفزایی از خانه معدن اتاق بازرگانی و حاکمیت وجود داشت گزارش‌های تخصصی مکان محور و ماده محور در این مورد تهیه کردیم.

وی افزود: 2 هزار و 634 پایش و پرسشنامه جمع کردیم که روی موانع و مشکلات تمرکز داشت و دسته بندی برای مشکلات داشتیم که آنها را در هفت قسمت تقسیم می‌کند.

مجری طرح احیای معادن کوچک مقیاس در این باره توضیح داد: مشکل اصلی کمبود نقدینگی است مشکل بعدی تجهیزات معادن و مشکل سوم مشکلات و موانع اداری است همچنین موارد بعدی مشکلات بازار و نیروی انسانی هستند تا چند سال دیگر با بحران نیروی انسانی مواجه می‌شویم این بحران بخصوص در مورد تکنسین‌ها پررنگ است حتی پیشنهاداتی مانند جذب تکنسین حوزه معدن از کشورهای دیگر وجود دارد موارد ششم و هتفم نیز به ترتیب اکتشاف معدنی و حوزه  زیرساخت است.

وی اضافه کرد: چهار تا پنج هزار معدن غیرفعال داریم که 791 معدن را به فعال سازی رسانده‌ایم برای بسیاری از آنها تنها اقداماتی کوچک لازم است 170 مجموععه سرمایه‌گذار کلان را گرد هم آورده‌ایم و بیشتر آنها تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه معدن دارند.

وی خاطرنشان کرد: طرح احیای معادن نیاز به زیرساخت‌های برق و راه دارد. باتامین امکاناتی مانند برق می‌توان تعداد زیادی از معادن را فعال کرد.

ابراهیم جمیلی ریسی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران نیز اضافه کرد: برای این موضوع پیشنهاد ما صدور کارت هوشمند معادن ون شافف‌سازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز