خبرگزاری کار ایران

معاون معدنی وزیر صمت:

سطح شفافیت در بخش معدن قابل دفاع نیست/ وضعیت همکاری‌های معدنی با افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۶۷۹

معاون معدنی وزیر صمت گفت: برای ماندن در همین نقطه باید سالانه سه هزار دستگاه ماشین آلات جایگزین شود برای برداشت و حمل 103 هزار دستگاه ماشین آلات نیاز داریم ولی واردات سالانه حدود 400 تا 500 عدد بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا محتشمی پور در نشست امروز خود با فعالین حوزه معدن بیان کرد: تفاهم‌نامه با منابع طبیعی مساله بسیار جدی و پردامنه است که باید پیگیری شود و اثرات جدی دارد.

وی اضافه کرد: 69 هزار دستگاه ماشین آلات در معادن داریم که حود 57 هزار دستگاه از آنها برای برداشت و حمل است و متوسط عمر آ‌نها حدود 18 سال است یعنی اگر امروز اقدامی را کلید بزنیم و هیچ توسعه عملیاتی معدنی نیز نداشته باشیم برای ماندن در همین نقطه باید سالانه سه هزار دستگاه ماشین آلات جایگزین شود برای برداشت و حمل 103 هزار دستگاه ماشین آلات نیاز داریم ولی واردات سالانه حدود 400 تا 500 عدد بوده است.

معاون معدنی وزیر صمت اظهار کرد: معدن یک بازار بزرگ دارد که استفاده از آن برای کشور فرصت است در قانون مشکلاتی وجود دارد که اصلاحات آن نیز از نگاهی است که محل اشکال است در واقع نگاه درآمدی وجود دارد.

وی اضافه کرد:‌ سطح شفافیت در بخش معدن قابل دفاع نیست اطلاعات مالی باید از این شفاف‌تر باشد تعدادی معدن‌کار داریم که مودی مالیاتی نیستند این اشکال در بخش حاکمیتی نیز وجود دارد که چگونه مجوز کار داده شده است.

محتشمی‌پور ادامه داد: در مورد حقوق دولتی بنا نیست که فرآیندی را طی کنیم که با یک جهش مواجه شویم اما تکیه ما بر شفافیت است در مورد مسایلی که بین معادن و انرژی اتمی وجود دارد در حال پیگیری هستیم و باور داریم که می‌تواند عوارض جدی داشته باشد. همچنین سامانه کاداف برای هوشمندسازی حاکمیت در این بخش جزو اولویت‌های ما است.

وی با اشاره به همکاری‌های معدنی با افغانستان گفت: نگاه به افغانستان نگاه ساده‌ای است و راهکارهای پیش پا افتاده‌ای پیش گرفته می‌شود اما راهکارها به این سادگی نیست و الزاماتی وجود دارد که رعایت نشده دولت باید سهم خود را انجام دهد تا بتوانیم در سطحی از ریسک شاهد حضور بخش خصوصی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز