خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش:

محیط‌های تخصصی باید عاری از نگاه‌های سیاسی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۶۹۰

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به لزوم توجه به مسائل خام فروشی و چالش های مربوط به آن گفت: این موضوع نیازمند اجرای ضرورت هایی است که به تبع آن باید در حوزه های مهندسی، دانش فنی، ساخت داخل، تامین منابع مالی و روش های مربوط به آن توجه خاصی مبذول شود.

به گزارش ایلنا از شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، جلیل سالاری با تاکید بر لزوم اعتماد سازی اظهار کرد: محیط های تخصصی باید عاری از سیاست ورزی و نگاه های سیاسی باشد.

سالاری ادامه داد: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بعنوان مجموعه ای حرفه ای و تخصصی، پشتوانه اجرای طرح هایی است که در سیاست های کلان وزارت نفت و شرکت های تابعه آن از جمله شرکت ملی پالایش و پخش شکل می گیرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به مسائل خام فروشی و چالش های مربوط به آن گفت: این موضوع نیازمند اجرای ضرورت هایی است که به تبع آن باید در حوزه های مهندسی، دانش فنی، ساخت داخل، تامین منابع مالی و روش های مربوط به آن توجه خاصی مبذول شود.

فرصت آزمون و خطا وجود ندارد

 معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با تاکید بر اهمیت ورود افراد متخصص به هیئت مدیره به منزله اتاق فکر یک سیستم، تصریح کرد: هیئت مدیره به عنوان اتاق فکر و مرکز تصمیم گیری می باشد؛ طرح و پروژه ها ارزیابی و براساس آن تصمیم گرفته می شود. ضروری است تا افراد مجرب و متخصصی که صاحب دانش و جایگاه لازم هستند دراین محفل ورود کنند. بنابراین باید بازآوری و پوست اندازی در سیستم انجام بشود تا بتوان به هدفگذاری مربوطه رسید.

وی گفت: ما آزمون و خطاهای بسیاری در گذشته انجام داده ایم و درحال حاضر دیگر فرصتی برای تکرار این روند وجود ندارد. انتظار براین است افرادی که مسئولیت پذیرفته اند باید نسبت به این وظیفه ای که محول می شود حساسیت بالایی داشته باشند. نباید با مماشات برخورد شود صیانت از اموال بیت المال و منابع انسانی وظیفه ماست.

سالاری افزود: در این راستا از نیروهای توانمند به درستی استفاده شود نباید نیروهای قابل حاشیه نشین باقی بمانند. 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و انتظاراتی که ایشان در حوزه نفت و گاز داشتند می توان گفت با گذشت زمان مشخص است که انتظارات برآورده نشده است.

سالاری افزود: این شرایط نباید تکرار شود براساس چشم انداز تعریف شده ابزارهای این مجموعه باید چابک شود لازم است برای نیل به این امر از نگاه کارمندی فاصله گرفته شود. دراین بخش باید تخصص های فرآیندی به کار گرفته شوند.

وی در خصوص سرپرست شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به سوابق اجرایی احمدی بیان کرد: ایشان در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری بسترهایی را نهادینه کردند و حمایت های خاصی در حوزه ساخت داخل و تولید دانش داشته اند. او شخصی صاحب تجربه است ولی نیاز است تا با استفاده از توانمندی سایر حوزه ها باتوجه به تجارت و سوابق قبلی یک بازنگری جدی دراین بخش صورت بگیرد.

سالاری ضمن قدردانی از خدمات مدیرعامل سابق شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: باید از ظرفیت های مدیرعامل سابق شرکت باتوجه به تخصص و تجارب ایشان استفاده شود.

وی در پایان تصریح کرد: باید با یک رویکرد جهادی، نگاه انقلابی و آنچه که در گام دوم انقلاب ترسیم شده است بتوانیم شرکت را به جایگاه واقعی آن برسانیم و در این مسیر انجام تکالیف مقام معظم رهبری، تکالیف دولت و انتظارات مردمی را به صورتی شایسته به منصفه ظهور رساند که این امر نیاز به مشارکت، همدلی و اصلاح ساختار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز