خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

فریب تبلیغات جذاب خرید مسکن در ترکیه را نخورید، مسکن مهر خارج از شهر تحویل می‌دهند/ برای اخذ اقامت ترکیه خرید ملک کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۰۲۵

رییس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: با این قیمت‌هایی که از خرید خانه در ترکیه عنوان می‌شود، می‌توان چیزی شبیه به مسکن مهر خارج از شهر در ترکیه خریداری کرد بنابراین مردم فریب تبلیغات جذاب خرید مسکن در ترکیه را نخورند.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره افزایش تقاضای ایرانی برای خرید مسکن در ترکیه اظهار داشت: اخیرا مردم ایران و عراق در صدر جدول خرید مسکن از سوی خارجی‌ها در کشور ترکیه قرار گرفتند و در این جدول یا ایران در رتبه اول قرار داد و یا عراق.

وی با اشاره به بحث تبلیغات گسترده برای خرید مسکن در ترکیه گفت: به طور مستمر شاهد انواع تبلیغات برای خرید مسکن در کشورهای خارجی به ویژه ترکیه هستیم و این تبلیغات اغلب غیرواقع هستند و متاسفانه مردم بدون مطالعه و آگاهی به سمت این تبلیغات جذب می‌شوند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در ایران برای سرمایه گذاری در بخش مسکن هیچ تبلیغاتی ارایه نمی‌شود، ادامه داد: در شرایطی که در ایران هیچ تبلیغات و مشوقی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن وجود ندارد، عده‌ای از این وضعیت سواستفاده می‌کنند و همواره هم خریدار ایرانی است که مالباخته می‌شود.

خسروی افزود: آنچه که در تبلیغات از مارکت و بازار مسکن ترکیه ارایه می‌شود واقعی نیست و به همین دلیل ایرانی‌ها مالباخته می‌شوند و حتی نمی‌توانند شکایت هم کنند.

وی با اشاره به وعده اقامت با خرید مسکن تاکید کرد: مردم پیش از اینکه نسبت به خرید مسکن برای اخذ اقامت در ترکیه اقدام کنند، بدانند که در ترکیه به اتباع خارجی که مسکن خریداری می‌کنند، دو سند داده می‌شود. یک سند از سوی شهرداری است که این سند به تنهایی برای اخذ اقامت کفایت نمی‌کند و سند دیگر یک سند ثبتی است که فقط به اتباعی داده می‌شود که چند سال در ترکیه اقامت داشته باشند و در غیر این صورت سند ثبتی به افراد ارایه نمی‌شود که با دو سند شهرداری و سند ثبتی بتوانند برای اخذ اقامت اقدام کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در این شرایط وقتی بخواهند آن ملک را پس دهند یا واگذار کنند یک سوم از هزینه خرید کسر می‌شود و متوجه زیان قابل توجهی می‌شوند.

خسروی با بیان اینکه اختلاف قیمت‌هایی که بین هزینه خرید مسکن در تهران و استانبول در فضای مجازی و تبلیغات منتشر می‌شود، واقعی نیست، گفت: در تبلیغات گفته می‌شود با یک مبلغ مشخصی مردم می‌توانند در استانبول خانه خریداری کنند که با همان مبلغ امکان خرید ملک در تهران وجود ندارد اما گفته نمی‌شود با همان قیمت در چه منطقه‌ای از استانبول و چه خانه‌ای می‌توانند خریداری کنند. ‌

وی تاکید کرد: با این قیمت‌هایی که از خرید خانه در ترکیه عنوان می‌شود، می‌توان چیزی شبیه به مسکن مهر خارج از شهر در ترکیه خریداری کرد بنابراین مردم فریب تبلیغات جذاب خرید مسکن در ترکیه را نخورند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه شرکت‌های فروش مسکن در ترکیه تمام خدمات نقل و انتقال مالی برای خریداران ایرانی را انجام می‌دهند، اظهار داشت: هزینه خرید مسکن در ترکیه برای ایرانی ها از طریق تهاتر ملک در ایران تسویه می‌شود یا اینکه آن شرکت تمام خدمات نقل و انتقالات مالی را هم بر عهده می‌گیرد، حتی برخی از این شرکت‌ها برای جذب حداکثری بلیت رفت و برگشت مشتری‌ها را هم تهیه و در اختیار ایرانی ها قرار می دهند.

وی تاکید کرد: همچنان هر گونه خرید و فروش و معامله یا تبلیغ خرید مسکن در کشورهای خارجی در ایران غیرقانونی است و هیچ مشاوره املاکی حق معامله ملک خارجی را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز