خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت عنوان کرد:

تدوین برنامه سه مرحله‌ای برای صنعت فولاد/ تا پایان آبان امضای طلایی و رانت در فولاد نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۷۸۵

وزیر صمت اظهار داشت: من می‌توانم بگویم که در انتهای آبان ماه دیگر امضای طلایی نخواهیم داشت و رانت در بازار فولاد از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا فاطمی‌ امین اظهار داشت: یکی از کالاهایی که بسیار در قیمت محصولات دیگر و همچنین فضای روانی بازار موثر بوده، فولاد است. ما برای فولاد یک برنامه سه مرحله‌ای را طراحی کردیم که از ماه‌های مهر، آبان و آذر شروع می‌شوند. 

وی افزود: برنامه ما در مهرماه رصد کامل زنجیره فولاد است. یعنی تمام تولیدات مقاطع فولادی، شمش و محصولات فولادی در قالب بورس و سامانه جامع تجارت بیایند. این به ما کمک می‌کند که اشراف اطلاعاتی داشته باشیم و رانت‌ها، سهمیه‌ها و چندقیمتی بودن از بین برود. 

وزیر صمت ضمن وعده اتمام رانت در بازار فولاد تا انتهای آبان ماه را داد و گفت: در مرحله دوم ما ساختار بازار را اصلاح خواهیم کرد یعنی اوج و تاثیرگذاری قواعدی را که از مهرماه ابلاغ و اجرایی می‌شوند را می‌بینیم. من می‌توانم بگویم که در انتهای آبان ماه ما دیگر امضای طلایی نخواهیم داشت و رانت در بازار فولاد از بین خواهد رفت.

وی اضافه کرد: مرحله سوم هم از مهر آغاز می‌شود اما تمرکز ما بر آن آذرماه به بعد خواهد بود. این است که یک اصلاح ساختار در صنعت فولاد داشته باشیم و به سمت کاهش قیمت تمام شده حرکت کنیم. 

فاطمی امین خاطرنشان ساخت: یعنی تا آبان‌ماه رانت‌ها و چند قیمتی بودن را از بین ببریم و به بازار ثبات دهیم، سپس آغاز به ایجاد یک رقابت سازنده‌ای برای کاهش هزینه‌های سربار، هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده اتفاق بیافتد که ان‌شاالله ما دیگر در بازار فولاد تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار نگیریم و قیمت‌ها مبتنی بر واقعیات داخل کشور تعیین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز