خبرگزاری کار ایران

دبی آب شاخه‌های تغدیه‌کننده تالاب هورالعظیم افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۹۳۱

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با افزایش دبی آب شاخه‌های اصلی تغدیه‌کننده تالاب هورالعظیم، جریان آب به مقادیر مطلوب خود رسیده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، علی شهبازی در خصوص آخرین وضعیت جریان آب در رودخانه‌های پایین‌دست سد کرخه اظهار کرد: در حال حاضر در تمامی شاخه‌های پایین دست سد کرخه همچنان روند افزایشی جریان در رودخانه‌ها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه از صبح امروز جریان شاخه‌های اصلی ورودی به تالاب هورالعظیم به مقادیر مطلوب خود رسیده و همچنان روند افزایشی خود را طی می‌کند.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: در شاخه "بستان" به‌عنوان یکی از شاخه‌های اصلی تغذیه‌کننده تالاب هورالعظیم، دبی آب بیش از ۱۱ مترمکعب بر ثانیه و در شاخه «سابله» به بیش از ۷ متر مکعب بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه، این تنها دو شاخه از رودخانه‌هایی است که منتهی به تالاب هورالعظیم می‌شود، اظهار امیدواری کرد، روند افزایشی کنونی در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

شهبازی گفت: با افزایش سرعت تخلیه مخازن، روند کاهشی مخزن هم سرعت گرفته و اکنون به حدود بیش از ۱۰ برابر ورودی سد کرخه تخلیه را انجام می‌دهیم.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: امیدواریم با همکاری و همراهی مردم و کاهش سطوح کشت‌های پرمصرف در ماه‌های آینده بتوانیم مدیریت مناسب‌تری روی منابع آب داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز