خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

بازارهای اقتصادی طی چند ماه آینده به ثبات می‌رسد/ قوه مجریه تعریف مشخصی از ثبات نرخ ارز ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۹۷

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در خصوص برآیند آینده ارزی کشور اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در چند ماه آینده توافق به نتایج خوبی برسد و ثبات در بازارهای اقتصادی حاکم شود.

فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه ثبات نرخ ارز در اقتصاد خرد و کلان و سبد خانوار تاثیر مستقیم دارد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید در ذهن هر ایرانی آرامش اقتصادی بعد از امضای تفاهم نامه 4+1 اتفاق می‌افتد که این امر خود کنترل نرخ ارز را نیز به همراه دارد.

این فعال اقتصادی افزود: اکنون که آقای رئیسی رئیس جمهور شده‌اند قوه مجریه باید تعریف مشخصی از ثبات نرخ ارز و تثبیت آن ارائه دهد. همانطور که دیروز شاهد تغییر در بازار بودیم و البته در بازارهای بین الملل نیز نرخ ارز و طلا پایین آمد که خود فضای جدیدی ایجاد کرد.

وی در خصوص درآمدهای نفتی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد ایران نفتی است و بخش زیادی از درآمدهای کشور از طریق فروش نفت شکل می گیرد با رفع تحریم‌ها و از مسیر و مجرای صحیح فروش نفت در بازارهای بین المللی شاهد افزایش درآمدهای نفتی خواهیم بود.

مقیمی تصریح کرد: با رفع تحریم‌ها منابع بلوکه شده کشور آزاد می‌شوند و وابستگی دولت به ذخایر بانک مرکزی کاهش پیدا خواهد کرد و این امر مدیریت و کنترل بازار ارز را بیش از پیش امکانپذیر خواهد ساخت.

مقیمی ضمن تاکید بر اینکه ذخیره معقول ارزی باید در کنار داد و ستد ارزی وجود داشته باشد گفت: کشور باید همیشه توانایی ذخیره ارزی داشته باشد اما این بدان معنا نیست که تحت هر شرایطی ذخایر را نگه داریم و کشور زیر فشار ارزی له شود.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد کشور از حالت اقتصاد نفتی خارج شود و داد و ستد صادراتی رونق پیدا کند و ارز حاصل از صادرات به کشور برگردد، میزان درآمد ارزی بالا می رود و در کنارش نیز می‌توان ذخیره ارزی خوب و معقولی داشت.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه آقای رئیسی در خصوصFATF موضع انتقادی نداشتند، عنوان کرد: اگر قرار است در کشور توافق بین المللی شکل بگیرد قاعده این است با شرایطی که منافع کشور ایجاب می کند هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد. به هر حال ما در یک کشتی مشترک با دست اندرکاران اقتصادی جهان در حرکت هستیم و امید است آقای رئیسی با منطقی که تاکنون پیش رفته‌اند مسیر FATF را نیز هموار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز