خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

نیروگاه سیریک، گام بلندی در توسعه روابط تهران و مسکو است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۹۰۳

وزیر نیرو از نیروگاه بزرگ ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک در استان‌ هرمزگان، به عنوان گام بلندی در توسعه روابط اقتصادی بین تهران و مسکو نام برد تا مسیر روشنی به‌ویژه پس از الحاق جمهوری اسلامی ایران به موافقت‌نامه اقتصادی اوراسیا در توسعه، آبادانی و صلح و ثبات منطقه برداشته شود.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" روز پنجشنبه در دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بزرگ ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک در استان‌ هرمزگان، اظهار کرد: کار بزرگی تاکنون انجام شده است؛ معمولا گام اول، گام حساس و تا حدودی پیچیده و سنگینی است اما انشالله طبق توافق صورت گرفته با مقام‌های روسیه، پروژه‌های بعدی این مجموعه شامل برقی کردن راه‌آهن اینچه برون _ گرمسار، راه‌آهن زاهدان _ بیرجند و توسعه نیروگاه حرارتی رامین و نیروگاه برق آبی گتوند علیا و واگن‌های مترو برای کلانشهرهای ایران همه یکی پس از دیگری عملیاتی و اجرایی خواهند شد. 

وی با یادآوری برگزاری اجلاس بزرگ کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در اصفهان و تهران و تصمیم‌های خوب گرفته شده در این اجلاس از جمله مشکل‌گشایی برای طرح نیروگاه سیریک گفت: بعد از صدور ضمانت نامه‌های بانکی و گشایش اعتبار اسنادی، آیین آغاز رسمی عملیات اجرایی این پروژه برگزار شده است. 

وزیر نیرو با حائز اهمیت خواندن این پروژه نه تنها به جهت داشتن ظرفیت بالا و نقش مهمی در حفظ پایدادی برق کشور در نواحی جنوب و جنوب شرقی که واقع شدن در کنار دریا اظهار داشت: در این پروژه مطابق با ضوابط زیست محیطی در صورت لزوم می‌توان از سوخت‌های جایگزین استفاده کرد و صرفه‌جویی قابل ملاحظه ای در مصرف سوخت گاز داشت. 

وی افزود: امید می‌رود دیگر طرح‌های این مجموعه هم هر چه زودتر در مسیر و مدار اجرا قرار گیرد. 

اردکانیان گفت: اتفاق ‌های خوبی بویژه در صنعت آب و برق استان هرمزگان صورت گرفته است. در پایان دوره هشت ساله فعالیت دولت تدبیر و امید به کارنامه آن در استان هرمزگان نگاه می‌کنیم، بسیار نقطه روشن و دلگرم‌کننده‌ای است که امروز بخش عمده‌ای از نیاز آبی مرکز استان با آب با کیفیت و آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود. 

وی گفت: طرح‌های متعدد دیگری در دست اجراست. کلید اصلی توسعه در مناطق در حال توسعه نظیر کشور ما در شایسته سالاری و شایسته گزینی و انتخاب مدیران فراشایسته است.

وزیر نیرو اظهار داشت: توسعه مانند یک عرصه آموزش و پرورشی است که لازم است معلمان و مدرسانی با سطح سواد و آگاهی بالاتر حضور داشته باشند تا موجب رشد و ارتقا شوند. 

وی گفت: مدیران فراشایسته می‌توانند موجب توسعه و ارتقای شرایط شوند. کسانی که حد رضایت و مطلوبیت آنها روزمرگی نیست. 

اردکانیان افزود: خوشبختانه در اغلب استان‌ها بویژه هرمزگان از این فرصت برخوردار بودیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز