خبرگزاری کار ایران

عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۵۳

عملیات اجرایی نیروگاه بخاری 1400 مگاواتی سیریک استان هرمزگان به صورت ویدئوکنفرانس با دستور رئیس‌جمهور آغاز شد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "بهنام خائفی‌نژاد"، مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی با بیان این مطلب، افزود: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور به‌منظور استفاده بهینه از سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش راندمان تولید، تامین برقی پایدار جهت عرضه به شبکه سراسری، صادرات به کشورهای همسایه و توسعه سواحل مکران، احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک از محل وام اعتباری صادراتی دولت فدراسیون روسیه به دولت جمهوری اسلامی ایران در دستور کار شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نیروگاه دارای چهار واحد بخار 350 مگاواتی با راندمان ناخالص حدود 46 درصد است. بویلر نیروگاه از نوع Super Critical یکبار گذر با سوخت اصلی گاز و تامین آب مورد نیاز نیروگاه از دریا صورت خواهد گرفت که برای تامین آب مصرفی نیروگاه، آب شیرین‌کن MED با ظرفیت خروجی 210 مترمکعب در ساعت در دستور کار قرار گرفته است.

خائفی‌نژاد تاکید کرد: مدت زمان قرارداد تا تحویل دائمی نیروگاه 55 ماه در نظر گرفته شده که سنکرون اولین واحد نیروگاهی با شبکه برق کشور حدود 41 ماه پس از شروع قرارداد خواهد بود.  

این گزارش می‌افزاید، نیروگاه بخاری سیریک در 140 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺷـﺮق ﺷﻬﺮﺳـﺘﺎن ﺑﻨـﺪرﻋﺒﺎس در ساحل دریای عمان و در زمینی به مساحت 199 هکتار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز