خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت خبر داد:

تسهیل فرآیند ترخیص اجزا و قطعات مورد نیاز صنایع از گمرک

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۷۹۲

معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: موضوعات مشترک با گمرک جمهوری اسلامی در حوزه اقلام مربوط به صنعت لوازم خانگی مطرح شد و تمهیدات انجام شده برای تسهیل فرآیند ترخیص کالا از گمرک به اطلاع تشکل های تخصصی رسانده شد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی که با حضور معاون فنی گمرک و همچنین تشکل‌های خصوصی صنعت لوازم خانگی برگزار شد با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه، بیان کرد: در جلسه امروز، موضوعات مشترک با گمرک جمهوری اسلامی در حوزه اقلام مربوط به صنعت لوازم خانگی مطرح شد و تمهیدات انجام شده برای تسهیل فرآیند ترخیص کالا از گمرک به اطلاع تشکل های تخصصی رسانده شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه تصریح کرد: در نشست نمایندگان پنج تشکل اصلی و محوری در بخش صنایع لوازم خانگی نظرات و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف مرتبط با گمرک مطرح کردند و نماینده گمرک نیز در ادامه جلسه گزارشی از تمهیداتی را که در بخش گمرک برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است، ارائه داد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه برخی از این تسهیلات قبلا ابلاغ و برخی در دست ابلاغ است افزود: مصوبات ستاد اقتصادی دولت در خصوص ترخیص درصدی مواد اولیه واحدهای تولیدی و همچنین مصوبه ستاد تنظیم بازار را به عنوان نمونه‌هایی از این اقدامات است.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از تحقق رشد تولید و رفع موانع در صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران، از معرفی نماینده‌ای از سوی این تشکل‌ها جهت ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین بخش تشکل های خصوصی و گمرک خبر داد.

صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران در سال گذشته، علی‌رغم تمامی محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و همچنین تحریم‌های اقتصادی علیه کشور، توانست رشد تولید بالای 75 درصد را ثبت کند و این در حالی است که میانگین داخلی سازی لوازم خانگی در کشور حدود 70 درصد عنوان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز