خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

شرکت‌ها به فروش قسطی لوازم خانگی رو آورده‌اند/ هیچ تقاضایی نداریم / هنوز لوازم «بوش» وارد بازار نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۳۰۴

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌ها و فروشنده‌ها رو به فروش اقساطی آورده‌اند. بعضی کارخانه‌ها با یک سری از بانک‌ها قرارداد دارند تا به متقاضیان تسهیلات داده و به کارخانه معرفی کنند.

محمد حسین اسلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی صنف از پیش از عید هنوز افزایش قیمتی در مورد لوازم خانگی رخ نداده است. یک افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی از ابتدای سال برای لوازم صوتی و تصویری مانند تلویزیون انجام شده که به علت افزایش قیمت جهانی پنل وارداتی است. ولی هنوز در مورد لوازم خانگی قیمت‌ها تغییر نکرده است.

وی اضافه کرد: کما اینکه با توجه به تعطیلی حدودا دوماهه هیچ تقاضایی نداریم. یعنی کارخانه‌ها تولید دارند اما در بازار مشتری وجود ندارد. با توجه به افزایش هزینه دستمزد، تامین اجتماعی و قیمت قطعات، به نظر می‌رسد بین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت در لوازم خانگی داشته باشیم. البته این افزایش قیمت هرساله وجود داشته و ارتباطی با قیمت ارز ندارد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: از 20 سال قبل هم با تغییر سال و افزایش حقوق و حق بیمه، دست کم 10 درصد قیمت‌ها افزایش می‌یابد. اما الان چون فروشی وجود ندارد و همچنین کارخانه‌ها دپوی کالا دارند، اولویت اول آنها فروش کالاهای دپو شده است. بنابراین احتمالا طی چند ماه و بعد از فروش این کالاها اگر بازار کشش داشته باشد، 10 تا 15 درصد افزایش قیمت رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت لوازم خانگی بوش که قرار بود وارد کشور شوند گفت: هنوز این کالاها وارد بازار نشده‌اند.

اسلامیان خاطرنشان کرد: وام لوازم خانگی به میزان 50 میلیون تومان در بیشتر بانک‌ها داده می‌شود، کمااینکه بسیاری از شرکت‌ها و فروشنده‌ها رو به فروش اقساطی آورده‌اند. بعضی کارخانه‌ها با یک سری از بانک‌ها قرارداد دارند تا به متقاضیان تسهیلات داده و به کارخانه معرفی کنند. برخی از بنکداران و فروشندگان نیز این کار را انجام می‌دهند، علت این است که با گران شدن لوازم خانگی و کم بودن قدرت خرید، مردم مجبور هستند که به صورت اقساطی خرید کنند.

وی در ادامه افزود: بازار لوازم خانگی می‌تواند با فروش اقساطی کمی رونق بگیرد. وقتی کالا گران است و قدرت خرید کم است، اگر کالا به صورت اقساطی داده شود، طبیعتا یک سری تقاضا ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز