خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با ایلنا:

برگزاری بزرگ‌ترین انتخابات اقتصادی کشور تا چند روز آینده/ سود سهام عدالت افراد طبق عملکرد شرکت‌ها متفاوت از هم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۰۲۹

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه انتخابات سهام عدالت بزرگ‌ترین انتخابات اقتصادی کشور است، گفت: هر کدام از سهام‌داران از این پس سهامدار یک شرکت استانی خواهند شد و سود هر یک از استان‌ها و شرکت‌ها از سال آینده متفاوت خواهد بود.

سعید اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انتخابات تعیین هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت استان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت‌ها سرمایه‌گذار نهادی ندارد و اکثر سرمایه‌گذاران در این شرکت‌ها افراد هستند. موضوع مهم‌ در انتخابات پیش‌رو این است که هر فرد حقیقی و حقنوقی که خود را شایسته می‌داند باید در این انتخابات به نفع مردم و سهام‌داران عدالت ثبت‌نام کند.

وی افزود: موضوع مهم دیگر در این انتخابات افزایش مشارکت سهام‌داران در مجامع است که این افزایش مشارکت نیاز به سجامی شدن سها‌م‌داران دارد.

عضو شورای ععالی بورس با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای ثبت‌نام اشخاص حقوقی در انتخابات سهام عدالت وجود ندارد، گفت: این موضوع دقیقا براساس قانون تجارت برنامه ریزی شده و طبق این قانون هیچ محدودیتی برای ثبت نام اشخاص حقوقی وجود ندارد. هر فرد سهام‌دار می‌تواند کاندیدای سهام عدالت باشد.

اسلامی افزود: در مصوبه شورای عالی بورس تفکیکی بین اعضای حقیقی و حقوقی ایجاد نشده بنابراین افراد چه حقیقی و چه حقوقی در فرصت زمانی مشخص می‌توانند برای شرکت در انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت اقدام کنند.

وی با اشاره به تغییر سود سهام عدالت افراد با توجه به عملکرد هر شرکت و نحوه مدیریت این شرکت‌ها با توجه به ترکیب هیات مدیره آنها، اظهار داشت: هر کدام از سهام‌داران از این پس سهامدار یک شرکت استانی خواهند شد و سود هر یک از استان‌ها و شرکت‌ها از سال آینده متفاوت خواهد بود.

اسلامی ادامه داد:‌ ممکن است در مجامع هر یک از این شرکت‌ها، هیات مدیره تصمیم متفاوتی درباره تقسیم سود بگیرد که با شرکت یا استان دیگر فرق داشته باشد. بنابراین از این پس با ساختار و عملکرد جدید سود سهام‌داران از یکدیگر متفاوت می‌شود. به عبارت دیگر شرکت‌های سهام عدالت از این پس مانند هر شرکت سرمایه‌گذاری دیگر به شرکت مستقل تبدیل خواهند شد.

عضو شورای عالی بورس با اشاره به مدیریت و عملکرد اعضای هیات مدیره این شرکت‌های در 10 ساله گذشته اظهار داشت: اعضای هیات مدیره فعلی در شرکت‌های استانی سهام عدالت مدیرت غیرفعال داشتند و دارند البته باید بپذیریم که قوانین و مقررات هم به آنها اجازه نمی‌داده که برخی از اقدامات را انجام دهند. شرکت‌هایی با سهام معلوم داشتند و اجازه خرید و فروش به آنها داده نشده بود و مشغول امور اداری و بروکراسی بودند.

وی افزود: اگر این شرکت‌ها به شرکت‌های مستقل و فعال تبدیل شوند، می‌تواند مانند بسیاری از شرکت‌های سرمایه گذاری در بازار حضور داشته باشند و طرح‌های اقتصادی سرمایه گذاری کنند.

اسلامی درباره اهمیت و وسعت انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت گفت: این اولین انتخابات در این سطح است و می‌توان گفت با توجه به دارایی بیش از 350 هزار میلیارد تومانی این شرکت‌ها، بزرگ‌ترین اقتصادی کشور را پیش رو داریم.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز