خبرگزاری کار ایران

اوپک پیش‌بینی رشد تقاضای نفت را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۱۸

اوپک پیش‌بینی رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ را با امید به کاهش همه‌گیری ویروس کرونا افزایش داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز سه‌شنبه (۲۴ فروردین‌ماه) برآورد رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی را با انتظار کاهش شیوع ویروس همه‌گیری کرونا افزایش داد و با این برآورد به ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) در تلاش برای حمایت از بازار کمک کرد.

اوپک در گزارش برآورد ماهانه خود اعلام کرد: تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱، ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز معادل ۶.۶ درصد بهبود می‌یابد و این رقم ۷۰ هزار بشکه در روز بیش از پیش‌بینی ماه گذشته خواهد بود.

در این گزارش آمده است: از آنجا که انتظار می‌رود با ادامه واکسیناسیون، شیوع همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یابد، به احتمال زیاد قوانین فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و محدودیت‌های سفر کاهش می‌یابد و سبب افزایش حمل‌ونقل می‌شود.

برآورد رشد تقاضای نفت در این گزارش بیشتر از گزارش‌های قبلی این سازمان است. اوپک در گزارش خود پیش‌بینی رشد تقاضا را به‌دلیل تداوم قرنطینه‌ها کاهش داده است. احیای بیشتر تقاضا می‌تواند زمینه را برای تسهیل بیشتر محدودیت عرضه اوپک و متحدانش فراهم کند.

پس از انتشار این گزارش، قیمت نفت به ۶۴ دلار برای هر بشکه رسید. قیمت‌ نفت امسال و با پیش‌بینی بهبود اقتصادی و مهار عرضه اوپک پلاس افزایش یافت و به بالاترین سطح خود پیش از همه‌گیری ویروس کرونا یعنی بالای ۷۰ دلار برای هر بشکه رسید.

اوپک ماه گذشته در پیش‌بینی خود از تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱، تقاضای نفت را کمی بیشتر برآورد کرده بود، این در حالی است که این سازمان پیش‌بینی خود را از تقاضا به‌طور مداوم کاهش داده است. اوپک در ژوئیه ۲۰۲۰، انتظار داشت تقاضای نفت امسال ۷ میلیون بشکه در روز باشد.

این سازمان با این فرض که آثار همه‌گیری کرونا تا اوایل نیمه دوم سال به‌طور عمده‌ای مهار می‌شود، برآورد رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ را افزایش داد و از ۵.۱ درصد به ۵.۴ درصد رساند.

اوپک تصریح کرد: بهبود اقتصاد جهانی همچنان ادامه دارد و به‌طور قابل توجهی  از سوی محرک‌های بی‌سابقه مالی پشتیبانی می‌شود. بیشتر این بهبود در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ رخ می‌دهد.

این سازمان پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت را نسبت به گزارش پیشین ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و به ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رساند. این مسئله نشان می‌دهد این سازمان می‌تواند میانگین تولید نفت خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز