خبرگزاری کار ایران

تحقق برداشت تکلیفی گاز از پارس جنوبی در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۱۸۷

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: در زمستان سال ۹۹ روزانه حدود ۱۵ میلیون مترمکعب مازاد بر برنامه مصوب وزارت نفت، از میدان مشترک پارس جنوبی گاز غنی برداشت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین‌فام در نشست با مدیران معاونت عملیات و پشتیبانی که صبح روز چهارشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) در منطقه عملیاتی عسلویه برگزار شد، تحقق تولید تکلیفی گاز از پارس جنوبی را در سال ۹۹ مایه مباهات و سربلندی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران‌مان در بخش عملیات و پشتیبانی، در زمستان سال گذشته بدون هیچ‌ نقیصه‌ای، روزانه حدود ۱۵ میلیون مترمکعب مازاد بر برنامه مصوب وزارت نفت از میدان مشترک پارس جنوبی گاز غنی برداشت شد.

وی با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ساله پارس جنوبی در بخش توسعه و نگهداشت تولید، افزود: ضروری است در بخش عملیات تولید نیز با تشکیل کارگروهی، سند راهبری تولید پایدار گاز از پارس جنوبی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت تهیه و تدوین شود تا ضمن شناسایی مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع گلوگاه‌های تولید پایدار و مستمر گاز، نقشه راه بخش عملیات و تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی مشخص شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از گاز مصرفی کشور از میدان گازی پارس جنوبی تامین می‌شود، تصریح کرد: مشکلات موجود شامل شیوع بیماری کرونا، تغییرات در سطوح مدیریتی و تنگناها و کمبود منابع مالی نباید مانعی در دستیابی به تولید و تأمین ۷۰ درصدی گاز کشور ایجاد کند.

مشکین‌فام همچنین با اشاره به موضوع نگهداشت تولید گاز از مخزن گازی پارس جنوبی، گفت: شرکت نفت و گاز پارس در سال ۱۳۹۹ توانست در حوزه نگهداشت تولید به خوبی عمل کند که انتظار می‌رود این موضوع در سال پیش رو به مراتب مطلوب‌تر از پارسال دنبال شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۸ سکوی گازی تولیدی در اختیار پیمانکاران طرح‌های توسعه پارس جنوبی قرار دارد، اظهار کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا بهره‌برداری از این سکوها تا خردادماه امسال در اختیار معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز