خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی :

صدور اولین حواله حمل‌ونقل ریلی در بورس کالا تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۲۵۹

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای اولین بار در کشور، ظرفیت‌های حمل و نقلی ریلی موجود در بورس کالا عرضه می‌شود، کسانی که کالای خود را خریداری می‌کنند نظیر مواد معدنی و فولادی،‌ همانجا می‌توانند تیکت حمل و نقل را هم خریداری کنند.

به گزارش ایلنا،‌ سعید رسولی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با اشاره به انعقاد قرارداد بین شرکت ها در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه شاهد امضای چندین سند تفاهم‌نامه و قرارداد بودیم که در این قراردادها 1270 دستگاه انواع واگن باری و همچنین لکوموتیو توسط شرکت‌های حمل و نقل ریلی به کارخانه‌های سازنده داخلی ثبت سفارش شد. 

وی با بیان اینکه 2 هزار دستگاه واگن در طول سال کارخانجات داخلی امکان ساخت دارند،گفت: در سال 98 تعداد 778 دستگاه انواع ناوگان ریلی در کارخانجات داخلی ساخته شد. تا پایان سال به رقم تولید یک‌هزار دستگاه واگن می‌رسیم و این در حالی است که در سالهای گذشته کارخانجات تولید داخل با رکود مواجه بودند که این چرخ به حرکت درآمد.

رسولی افزود: ظرفیت بیش از پنج سال کل کارخانه‌های کشور را امروز سفارش داریم و به تدریج با هماهنگی کارخانجات داخلی، ساخت واگن‌ها انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور اولین حواله حمل و نقل در بور س کالا تا پایان سال اظهار داشت: سند همکاری عملیاتی بین شرکت راه‌آهن و بورس کالا نیز در این نمایشگاه به امضا رسید که طی آن برای اولین بار در کشور، ظرفیت‌های حمل و نقلی ریلی موجود در بورس کالا عرضه می‌شود، کسانی که کالای خود را خریداری می‌کنند نظیر مواد معدنی و فولادی،‌ همانجا می‌توانند تیکت حمل و نقل را هم خریداری کنند که این موجب ارتقای بهره‌وری حمل و نقل می‌شود و رونق استفاده از حمل و نقل ریلی و کاهش قیمت تمام شده محصول در کارخانجات داخلی را به دنبال دارد. 

وی ادامه داد: زیرساخت‌ها در این حوزه مهیا شده است و به زودی جلسه نهایی را با بورس کالا برای صدور اولین حواله‌ها برگزار می‌کنیم و امیدواریم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده اولین حواله‌ها صادر شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: راه‌آهن با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی این ظرفیت را پیدا کرد که به عنوان تنها شرکت دولتی بتواند بخش غیردولتی را برای استفاده از بازار سرمایه ضمانت کند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:این ظرفیت قانونی را اجرایی و عملیاتی کردیم، چندین پروژه از طریق بورس تأمین مالی شده است که یکی از آنها تولید لکوموتیو در واگن پارس است که اولین آن چند ماه پیش تحویل شد و دومین دستگاه لکوموتیو پارس 33 دو روز پیش تحویل شد که محل تأمین مالی آن از بازار سرمایه بوده است.

رسولی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال دو رام ریل‌باس که در مسیرهای حومه‌ای استفاده می‌شود و خودکشش است، تحویل بهره‌بردار شد، گفت: این با مشارکت شرکت کره‌ای تولید شده بود، اما مدیرعامل ایریکو اعلام کرد برای رسیدن برخی قطعات ریل‌باس‌ها، کره‌ای‌ها معطل کردند و از این به بعد قطعات را داخلی‌سازی کرده و چند رام ریل‌باس باقی‌مانده را تحویل می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن همچنین با اشاره به تولید چرخ مونوبلوگ قطار برای اولین بار در کشور، گفت: بیان کرد: ‌امسال شاهد تولید چرخ 920 مونوبلوگ قطار توسط شرکت‌های داخلی برای اولین‌بار بودیم و وابستگی در این باره از بین رفت و بدین ترتیب، چرخ ملی روی ریل ملی به حرکت درآمد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز