خبرگزاری کار ایران

دژپسند:

پشت بازار سرمایه را خالی نکردیم/ بورس پایگاه فعالیت‌های سیاسی نیست/ آدرس مداخلات دولت در بورس را بدهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۶۵۱

وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در بورس دخالت می کند گفت: کسانی که این حرف را می زند باید آدرسش را بدهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژ پسند در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: باید پرده حواشی را کنار بزنیم و بازار سرمایه را از اول براساس گزارش‌های ارایه شده ببینیم.

وی تاکید کرد: اقدامات برای نهادسازی و ریل گذاری صورت گرفته است، نتایج آن را مشاهده کنید باید پرده حواشی را کنار زد چون مانع دیدن واقعیت‌ها می‌شود و نباید به حاشیه‌ها دامن زد چون دیوار بازار سرمایه را سست می کند.

وی افزود: بازار سرمایه باید مامن سرمایه باشد نه پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی .

وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در بورس دخالت می کند گفت: کسانی که این حرف را می‌زنند باید آدرسش را بدهند. ما پارلمان بازار سرمایه را داریم که وظیفه سیاست گذاری را دارد و متناسب با آن حرکت می‌کنیم بنابراین هر تصمیمی که گرفته شود نمی‌توان مداخله دانست بلکه مداخله با فضاسازی است و باید اجازه بدهیم بازار خودش تصمیم بگیرد.

وی در مورد اطمینان سود آوری در بازار سرمایه گفت: من هیچ اطمینانی نمی‌دهم اما برای بهبود آن تلاش می‌کنیم و برنامه هم داریم.

 دژپسند در پاسخ به سوالی دیگر در مورد این که دولت مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت کرد اما پشت آنها را خالی کرد، گفت: طبیعی است که از نظر دولت بازار سرمایه نسبت به بازار ارز، املاک و سکه ارجحیت دارد، چون منابع صرف نیازهای بنگاه‌ها و عرضه کالا می‌شود و توسعه شغلی را افزایش می‌دهد بنابراین جمع بندی حکومت این است که بازار سرمایه رکن اول است. 

وی تاکید کرد: ما هیچ موقع پشت بازار سرمایه را خالی نکردیم وقتی بازار نزولی شد مصوباتی را داشتیم تا خرید سهام از طریق حقوقی ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: بنابراین دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند اما تضمین نمی‌دهد، تضمین خلاف اصول بازار سرمایه است. در مجموع؛ در هیچ یک از ارکان حکومت نگاه منفی و فراری نسبت به بازار سرمایه وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز