خبرگزاری کار ایران

راه اندازی فاز نخست گوره – جاسک ؛ تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۹۸۸

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تاکید کرد: در حال حاضر در فاز نخست پروژه گوره-جاسک، 85 درصد پیشرفت دارد و برنامه این است که تا آخر امسال فاز نخست را راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا تورج دهقانی در حاشیه 25 نمایشگاه بین المللی نفت با اشاره به طرح گوره -جاسک اظهار داشت: مجموعه سرمایه گذاری لازم برای اجرای طرح خط لوله گوره – جاسک 2 میلیارد دلار است که از این میزان 95 درصد سهم ساخت داخل است.

وی با بیان اینکه لوله یک قلم پر مصرف در صنعت نفت است افزود: باید از گذشته لوله داخل سازی می کردیم تا چرخش مالی صنعت نفت سرمایه داخلی و اقتصاد مقاومتی اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها امکان تامین لوله های مورد نیاز خط لوله گوره – جاسک از خارج کشور وجود نداشت گفت: به همین دلیل مطالعات لازم برای احداث این خط لوله در کشور آغاز شد.

وی یادآور شد : از اوایل سال 98 پختال لازم برای ساخت لوله نفت ترش تولید شد و سالیانه چند صد کیلومتر لوله گذاری در صنعت نفت انجام و بخش عمده این سهم در داخل کشور تولید می شود.

وی با بیان اینکه تحریم ها ما را به مسیر خودکفایی و ساخت داخل رساند گفت: ساخت داخل ابعاد مختلفی دارد هرچند که باید مزیت رقابتی مورد توجه ویژه قرار گیرد اما شرایط ایران به دلیل تحریم ها خاص است. بنابراین نمی توان در مبنای مزیت رقابتی به تولید توجه کرد .

دهقانی خاطرنشان کرد: در برخی کالاها حتی اگر هزینه داخلی بیشتر شود تولید داخل باید به انجام برسد .

وی با بیان اینکه برای ساخت خط لوله گوره – جاسک 2 میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده است افزود: از این میزان 600 میلیون دلار برای تامین لوله ها بود که همه این رقم صرفه جویی ارزی شده است.

وی ادامه داد: در بخش پمپ ها نیز صددرصد داخلی سازی شده همچنین شیرآلات 90 درصد در داخل کشور تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه 95 درصد طرح گوره – جاسک داخلی است که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تاکید کرد: در حال حاضر در فاز نخست پروژه 85 درصد پیشرفت دارد و برنامه این است که تا آخر امسال فاز نخست را راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز