خبرگزاری کار ایران

رشد ۸۲ درصدی صادرات ایران در اقلام مشمول موافقتنامه اوراسیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۳۶۲

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روند آغاز مذاکرات تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از اعلام آمادگی کشورمان برای شروع مذاکرات با طرف اوراسیایی و اخذ مجوز مذاکره از هیات وزیران خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید زادبوم در جلسه هماهنگی راهبردی مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا که با حضور سید رسول مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و نمایندگان برخی دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد، افزود: طرف اوراسیایی شروع مذاکرات را منوط به اخذ مجوز شورای عالی اقتصادی اوراسیا عنوان کرده بود که این مجوز در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰ صادر شد.

آمادگی دبیرخانه اوراسیا برای شروع مذاکرات

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورهای عضو اتحادیه در حال هماهنگی داخلی بوده و دبیرخانه اوراسیا آمادگی خود را برای شروع مذاکرات از فوریه ۲۰۲۰ اعلام کرده بود.

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به عملکرد مثبت یکساله اجرایی شدن موافقت‌نامه موقت برای تشکیل منطقه آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از رشد ۸۲ درصدی صادرات ایران در اقلام مشمول این موافقت‌نامه، خبر داد.

زادبوم به اقدامات صورت گرفته برای شروع این مذاکرات اشاره کرد و گفت: فرآیند تهیه فهرست‌های کالایی با دریافت نظرات سایر دستگاه‌ها و بخش‌خصوصی و مطالعات تطبیقی انجام شده درخصوص متن موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد اوراسیا با سایر کشورها و فهرست‌های امتیازات آنها و همچنین فهرست‌های کالایی منفی ارائه شده توسط سایر دستگاه‌ها ، مطالعه و بررسی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز