خبرگزاری کار ایران

رشد ١١٧ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرک بندرلنگه

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۶۷۷

مدیرکل گمرکات بندرلنگه با اشاره به عملکرد هشت ماهه سال جاری در صادارات غیرنفتی گفت: تشریفات گمرکی مربوطه به ٨٧٢ هزارو ٩١۴ تن کالا به ارزش بالغ بر ۴۶٠ میلیون دلار در قالب ۵٣٠٩ اظهارنامه به منظور صادرات به کشورهای امارات و قطرانجام شده است.

به گزارش ایلنا، ناصر نوروزی مدیرکل گمرکات بندرلنگه با اشاره به عملکرد هشت ماهه سال جاری در صادارات غیرنفتی گفت: تشریفات گمرکی مربوطه به ٨٧٢ هزارو ٩١۴ تن کالا به ارزش بالغ بر ۴۶٠ میلیون دلار  در قالب ۵٣٠٩ اظهارنامه به منظور صادرات به کشورهای امارات و قطرانجام شده است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کالای غیرنفتی در هشت ماهه سال ٩٨ حدود ۵۴٠ هزارو ٢٧٧ تن کالا و به ارزش ٢١٢ میلیون دلار بود، اظهار کرد: در این  هشت ماهه از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۶٢ درصدی وزنی این تعداد کالا و ١١٧ درصدی دلاری روبرو بوده ایم.

نوروزی تصریح کرد: الکترونیکی شدن گمرک، به منظور تسریع و دقت در انجام فرایندهای گمرکی، اعتماد تجار و خریداران خارجی به کالاهای ایرانی و رقابت پذیری و کیفیت مناسب این کالاها با محصولات مشابه و نیز  ارائه خدمات شبانه روزی همکاران حتی در روزهای تعطیل و ایام کرونایی را از دلایل افزایش ١١٧ درصدی ارزش کالای غیرنفتی در هشت ماهه اخیر برشمرد.

وی افزود : میوه و تره بار، خشکبار، کچ و نمک صنعتی از عمده ترین کالاهای صادراتی غیرنفتی به کشورهای مقصد بود.

ناصر نوروزی در پایان مجددا از خدمات بهینه و تلاش همکاران خود در خدمت رسانی به اقتصاد کشور  و ارباب رجوع با توجه به شرایط خطرناک کرونایی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز