خبرگزاری کار ایران

درآمدزایی ۲۴۰ میلیون دلاری بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره غرب ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۰۵۳

مدیرعامل شرکت کودشیمیایی اوره لردگان از راه‌اندازی کامل این مجتمع به‌دست متخصصان ایرانی خبر داد و گفت: پتروشیمی لردگان سالانه حدود ۲۴۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، محسن محمودی در آستانه بهره‌برداری رسمی از پتروشیمی لردگان گفت: این مجتمع با هدف تولید سالانه ۱۰۷۵ هزار تن اوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک احداث شده است که از این مقدار آمونیاک حدود ۶۰۰ هزار تن در سال صرف تولید اوره در مجتمع می‌شود و بقیه فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی لردگان خوراک گاز طبیعی را از خط لوله گاز سراسری دریافت می‌کند، افزود: این مجتمع سالانه ۳۲۰ مترمکعب گاز طبیعی به‌عنوان سوخت و ۴۲۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به‌عنوان خوراک استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کودشیمیایی اوره لردگان با اشاره به اولویت تأمین نیاز داخل کشور و تحویل اوره کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی که از ماه آینده آغاز می‌شود، ادامه داد: بخش اعظم محصول این مجتمع، صادراتی خواهد بود.

محمودی به عملیاتی شدن یوتیلیتی در سال ۹۸ و واحدهای اوره و آمونیاک در خرداد و شهریورماه امسال در شرایط سخت تحریم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تداوم روند تولید، نخستین محموله پتروشیمی لردگان ماه آینده صادر شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی لردگان با سرمایه‌گذاری ۷۵۴ میلیون یورو و ۱۱۲۳۰ میلیارد ریالی، سالانه حدود ۲۴۰ میلیون دلار درآمد و ارزآوری برای کشور خواهد داشت، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این مجتمع تا پیش از پایان امسال به ظرفیت کامل تولید برسد.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان به تحریم این شرکت پیش از راه‌اندازی مجتمع اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ درصد پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی مجتمع به دست متخصصان ایرانی و بدون حضور هیچ نفر خارجی اجرا شد و واحد به تولید رسید.

سهم ۶۰ درصدی ساخت داخل در تامین تجهیزات

محمودی ادامه داد: با توجه به فاینانس ۵۰۰ میلیون یورویی واحد از چین، بنابراین الزام خرید بخشی از تجهیزات از این کشور برای شرکت وجود داشت، اما با وجود این بسیاری از تجهیزات از داخل تأمین شد و بالغ بر ۶۰ درصد تجهیزات استفاده‌شده در واحد ایرانی هستند.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان به نقش اثرگذار راه‌اندازی این مجتمع در رونق اقتصادی منطقه اشاره و اظهار کرد: لردگان تنها واحد پتروشیمی استان چهارمحال و بختیاری است و بالغ بر ۸۰ درصد نفرات فعال در زمان ساخت و ساز و بهره‌برداری این واحد بومی بوده‌اند.

محمودی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط ۲۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر غیرمستقیم در زمان اجرای پروژه مشغول به کار بوده‌اند، تأکید کرد: شرکت پتروشیمی لردگان موفق به ثبت رکورد ۲۸ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه منجر به فوت یا حتی قطع عضو طی ساخت، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی مجتمع در صنعت پتروشیمی کشور شده است.

به گفته وی، پتروشیمی لردگان در زمان بهره‌برداری برای ۷۰۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش از ۱۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

شرکت پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ساخته شده و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) سهامدار عمده این شرکت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز