خبرگزاری کار ایران

گلایه‌ی نیروهای شرکتی بانک‌های استان گیلان از شرایط کاری/ حقوق‌مان بسیار اندک است، از عیدی و سنوات هم خبری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۰۷۶

تعدادی از کارکنان شرکتی شاغل در بانک‌های استان گیلان که طرف قرارداد ‌با یکی از شرکت‌های پیمانکار بانک‌های استان هستند، نسبت به عدم دریافت حقوق کامل و برخورداری از مزایای‌ شغلی خود انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چند سالی است یکی از شرکت‌های گیلان با برگزاری دوره‌های آموزشی، نیروهای نگهبانی برای بانک‌های مختلف استان جذب می‌کند.

این افراد پس از موفقیت در آزمون و طی قراردادی که برابر با حقوق پایه وزارت کار، عیدی و پاداش و سنوات است به استخدام شرکت مذکور درآمده و در بانک‌ها مشغول به کار می‌شوند. ولی به گفته برخی از آن‌ها؛ نه تنها در عمل از دریافتی مقرر در قرارداد امضاء شده فی مابین خبری نیست که حقوق ماهیانه‌ آنها به سختی به ماهانه ۲ میلیون تومان می‌رسد. این عده همچنین از دریافت عیدی و پاداش سالیانه بی‌بهره‌اند.

یکی از این کارکنان شرکتی بانک‌های استان گیلان که حاضر به ذکر نامش نشد، در این باره گفت: حدود چهار سال است که طرف قرارداد این شرکت هستیم اما نه تنها عیدی و پاداش و سنوات نمی‌گیریم که در روزهایی که وضعیت کرونا قرمز و یا نارنجی است هم از دورکاری محرومیم.

این نیروی شرکتی اضافه کرد: قرارداد ما روزمزد است و به صورت مستقیم چه به عنوان نیروهای نگهبان داخل بانک یا در هنگام حمل پول در خیابان با خطر سروکار داریم. در این چند سال هم تاکنون کسی مشکلات ما را پیگیری نکرده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ما در استان تقریبا به ۴۰۰ نفر می‌رسد، ادامه داد: همه بانک‌های استان گیلان طرف قرارداد این شرکت هستند. هرازگاهی هم نیروها در بانک‌های مختلف استان جابه‌جا می‌شوند. گاهی حتی حقوق ما زیر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. از آن گذشته به خاطر تعطیلی‌های کرونایی در روزهای پنجشنبه، حقوق برای ما محاسبه نمی‌شود. ما در تعطیلات رسمی مانند عید نوروز و… هم حقوق نداریم.

وی عنوان کرد: کار ما با نگهبانی معمولی فرق دارد چون با اسلحه سروکار داریم. بسیاری از مردم فکر می‌کنند چون در بانک کار می‌کنیم ماهانه بیش از ۱۰ میلیلون تومان حقوق دریافت می‌کنیم در حالی که اینطور نیست و هیچکدام از مزایایی که کارمندان بانک از آن برخوردار هستند، شامل ما نمی‌شود و این تبعیض بسیار آزاردهنده است. کاش حداقل نصف آن مزایا شامل حال ما می‌شد یا شرکت حقوق ما را کامل پرداخت می‌کرد.

وی بیان کرد: درصورتی حق بیمه‌هایمان کامل رد می‌شود که ۲۵ روز کامل کار کرده باشیم در غیر این صورت به میزان کارکرد روزانه؛ بیمه‌مان رد می‌شود. اگر هرکدام از ما اعتراض هم بکنیم بلافاصله اخراج می‌شویم. در صورتی که ما نیز باید مانند سایر کارمندان و کارگران حق رفتن به مرخصی و برخورداری از مرخصی استعلاجی را داشته باشیم.

این نیروی شرکتی در پایان گفت: چیزی که بیشتر از همه آزارمان می‌دهد این است که شنیده‌ایم شرکت بابت هرکدام از ما روزانه حدود ۳۰۰ هزار تومان از بانک‌ها دریافت می‌کند اما به ما روزانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان می‌دهد، که بازهم از آن کسر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز