خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۱۵۶

کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، با هدف توانمندسازی و ارائه خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به منظور ساماندهی نظام حمایتی، کنترل آسیب‌های اجتماعی و حمایت بهتر از خانواده‌های زندانیان نیازمند، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

رئیس کمیته امداد با تشریح جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: توانمندسازی، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و مقبولیت اجتماعی از مهمترین ابعاد این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه به دنبال نظام‌مند کردن شناسایی و رفع معیشت خانواده‌های نیازمند با سرپرست زندانی هستیم، افزود: علاوه بر خانواده‌ها با سرپرست زندانی، زندانیان آزاد شده نیز به عنوان گروه هدف این طرح قرار می‌گیرند.

بختیاری تاکید کرد: براساس این تفاهم‌نامه، خانواده‌های زندانیان فاقد بیمه، تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات بیمه‌های اجتماعی و درمانی برخوردار می‌شوند. همچنین ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی  از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برای جامعه هدف است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات حمایتی و تامین هزینه‌های دانش‌آموزان با سرپرست بندانی، از احتمال ترک تحصیل آنان پیشگیری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد ارائه مشاوره‌های تخصصی روانشناسی و برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی زندگی را از دیگر زمینه‌های همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی دانست و گفت: محصولات تولیدی خانواده‌های زندانیان و زندانیان آزاد شده، در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های کمیته امداد عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز