خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز جهانی سرویس بهداشتی اعلام شد:

راه اندازی ۸۰۰ باب سرویس بهداشتی عمومی از سوی شهرداری‌ها در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۳۴۹

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه سه هزار باب سرویس بهداشتی عمومی در شهرها کم داریم، از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تاسیس ۸۰۰ باب سرویس بهداشتی عمومی از سوی شهرداری‌ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور، سید حبیب راضی با بیان مطلب فوق در روز جهانی سرویس بهداشتی (۱۹ نوامبر برابر با ۲۹ آبان ماه) افزود: بر اساس گزارشهای ارسالی استانداریها، تاکنون ۱۰ هزار باب سرویس بهداشتی عمومی با ۵۰ هزار چشمه در شهرها کشور راه اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه احداث سرویس بهداشتی عمومی در شهرها به دلیل تاثیر آن در بهداشت عمومی جامعه از انتظارات مردمی و از شاخص‌ها ارزیابی توسعه شهری بویژه در شهرهای بزرگ و همچنین شهرهای دارای جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی و طبیعی  است، گفت: برای رسیدن به استانداردهای جهانی، شهرهای کشور نیازمند ۳ هزار باب سرویس بهداشتی عمومی با ۱۵ هزار چشمه می‌باشد. 

وی با اشاره به اینکه براساس گزارشهای ارسالی استانداری‌ها ۷۵درصد سرویس‌های بهداشتی عمومی شهرها در پارک‌ها و بوستانها، ۱۰ درصد در سطح شهر و ۱۵ درصد در میادین و فروشگاه‌ها و پایانه‌ها قرار دارد، گفت: توسعه کمی و کیفی سرویس‌های بهداشتی عمومی و راه اندازی آن‌ها در مراکز پرتردد شهرها در اولویت مدیریت شهری قرار دارد. 

راضی افزود: امسال برای نخستین با سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور برای تاسیس سرویس‌ها بهداشتی عمومی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، کمک‌هایی به شهرداری این شهرها کرده است. 

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور در ادامه از ابلاغ دستورالعمل مدیریت، ساماندهی و توسعه سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری با هدف حفظ بهداشت و رفاه در شهرها برای اجرا توسط شهرداری‌ها از سوی این سازمان به استانداری‌های سراسر کشور خبر داد. 

وی با ابراز امیدواری نسبت به برنامه ریزی‌های مدیریت شهری برای تاسیس سرویس‌های بهداشتی عمومی در مناطق پرتردد شهرها، گفت: شهرداری‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا بطور مستمر در حال ضد عفونی کردن و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز