خبرگزاری کار ایران

افزایش مرگ و میر سکته مغزی در دوران کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۲۷۷

رئیس انجمن سکته مغزی ایران، گفت: ترس از ابتلا به کووید 19 و اختلال در خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی باعث افزایش مرگ و میر و عوارض ناشی از سکته مغزی شده است.

به گزارش ایلنا، مسعود مهرپور - متخصص مغز و اعصاب همزمان با 29 اکتبر روز جهانی سکته مغزی اظهار داشت: سکته مغزی می تواند هر فردی را در هر زمان و هر مکانی گرفتار کند، متاسفانه امروزه طبق آمار ارائه شده، از هر چهار نفر یک نفر دچار سکته مغزی میشود.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: باید به این نکته مهم و حائز اهمیت توجه شود، که در صورت انجام گرفتن مراقبت های لازم در افراد تقریبا تمام سکته های مغزی قابل پیشگیری و کنترل است.

مهرپور با اشاره به شیوع کرونا در جامعه، گفت: این روزها پاندمی کرونا نه تنها پای بر گلوی بشریت گذاشته و بی شمار در حال قربانی گرفتن است، باعث مختل شدن در خدمت رسانی به دیگر بیماران نیز گشته است.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران افزود: در شرایط کرونا و اقبال کم بیماران دیگر برای بستری شدن، به خصوص بیماران با درمان سکته مغزی و همچنین احساس ترس از ابتلا به کووید 19 در بیماران باعث افزایش مرگ و میر و عوارض سکته مغزی در جامعه شده است.

به گزارش انجمن سکته مغزی ایران، مهرپور ادامه داد: با این شرایط باید صدای سکته مغزی در جامعه را بلندتر بشنویم و با جدی گرفتن این موضوع در خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی شرایط بهتری فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز