خبرگزاری کار ایران

جایگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه‌بندی جهانی NTU

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۵۴۴

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه‌بندی جهانی NTU، جایگاه خوبی در رشته‌های مختلف کسب کرده است.

به گزارش ایلنا، دانشگاه ملی تایوان از سال ۲۰۰۷ دانشگاه‌های جهان را بر اساس کمیت و کیفیت عملکرد آن‌ها در مقالات علمی مورد رتبه‌بندی قرار می‌دهد و هرساله ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان را معرفی می‌کند.

این نظام علاوه بر رتبه‌بندی کلی، ۳۰۰ دانشگاه برتر را در ۶ زمینه و ۱۴ موضوع رتبه‌بندی می‌کند. هدف این نظام رتبه بندی، ارزیابی عملکرد علمی موسسه‌ها به ویژه عملکرد پژوهشی آن‌ها بر پایه شاخص‌های عینی و بدون سوء گیری است.

ارزیابی در این نظام، در ۸ شاخص و سه محور بهره‌وری پژوهش، تاثیر پژوهش و تعالی پژوهش انجام می‌شود. اطلاعات شاخص‌های این نظام از نمایه نامه‌های استنادی «وب آو ساینس»، «شاخص اچ» و «کلاریویت آنالیتیکس» استخراج می‌شود.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه مهندسی دارای رتبه ۱۲۷ بین المللی است و در بین دانشگاه‌های ایران پس از دانشگاه تهران رتبه دوم کشوری را دارا می‌باشد.

همچنین در رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه ۳۳ در مهندسی مکانیک، رتبه ۶۵ در ریاضیات، رتبه ۱۱۹ در علوم کامپیوتر، رتبه ۱۴۵ در مهندسی الکترونیک، رتبه ۱۶۱ در علم مواد، رتبه ۱۷۱در مهندسی شیمی و رتبه ۱۷۳ در مهندسی عمران را به خود اختصاص داده است.

گزارش سال ۲۰۲۰ نظام رتبه‌بندی NTU حاکی از این است که دانشگاه‌های کشور در موضوعات مهندسی حضور پررنگی دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز