خبرگزاری کار ایران

احداث ایستگاه مترو در کوی دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۹۲

با موافقت مدیر عامل شرکت متروی تهران، اقدامات مطالعاتی و اجرایی احداث ایستگاه مترو در کوی دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش ایلنا، به منظور بهره‌مندی از شبکه حمل و نقل عمومی و تسهیل عبور و مرور دانشجویان کوی دانشگاه تهران و دسترسی سریع و آسان آنها به مراکز مهم از جمله پایانه‌های مسافربری، راه آهن، فرودگاه و مراکز فرهنگی و اجتماعی سطح شهر تهران، نشستی با حضور علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران، سعید حبیبا، معاون دانشجویی و رئیس سازمان دانشجویان و نمایندگانی از شرکت مشاور مترو تهران در کوی دانشگاه تهران برگزار شد.‌

در این نشست حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، ضمن ارائه گزارشی از تعداد دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های کوی دانشگاه، تردد با شبکه حمل و نقل عمومی همچون مترو را از نظر زمان و هزینه سفر درون شهری مناسب دانست و بر لزوم استفاده و امکان دسترسی دانشجویان ساکن کوی دانشگاه از خطوط مترو تهران تأکید کرد.

مدیر عامل شرکت مترو تهران، نیز با تبیین اهمیت بهره‌مندی دانشجویان کوی دانشگاه از شبکه قطار شهری و با اشاره به عبور خط هفت، از بزرگراه چمران و ایجاد ایستگاه در پارک گفتگو، امکان اتصال کوی دانشگاه تهران به این ایستگاه را امکان‌پذیر برشمرد.

وی تصریح کرد: برای بررسی این موضوع با شرکت مشاور، جلساتی را برگزار کرده‌ایم و امکان اتصال از طریق تونل مورد مطالعه اولیه قرار گرفته است و شرکت مترو تهران، آمادگی اجرای آن را دارد.

در ادامه نشست هادی غفوریان، مدیر کل کوی دانشگاه تهران، با طرح موضوع مسؤولیت اجتماعی کوی دانشگاه و اهمیت رابطه دانشگاه و محله‌های پیرامونی به‌ویژه کارگر شمالی، پیشنهاد امتداد تونل تا ضلع شرقی کوی دانشگاه تهران را مطرح کرد.

غفوریان افزود: با این اتفاق نه تنها محله کارگر شمالی به شبکه مترو تهران متصل می‌شود، بلکه امکان اتصال دو محله قدیمی کارگر و کوی نصر (گیشا) نیز فراهم خواهد شد. همچنین دانشجویان دانشکده‌های تربیت بدنی، زبان‌ها، مطالعات جهان و پارک علم و فناوری می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

در این نشست پس از بحث و بررسی موضوع مقرر شد، دفتر فنی کوی دانشگاه با مهندسین مشاور شرکت مترو تهران، جلسات مشترکی برگزار کرده و حداکثر تا یک ماه آینده طرح پیشنهادی شرکت مترو تهران در این زمینه آماده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز