خبرگزاری کار ایران

واکنش رئیس شورا به انتشار لیست املاک در اختیار غیرِ شهرداری/ در انتخابات شورا و ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۴۱۸

رئیس شورای شهر تهران گفت: در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورایاران منطقه ده به صحن شورا آمدند و اعضا نظرات خود را درباره مشکلات منطقه گفتند، بعد از آن وارد دستور شدیم و آقای سالاری نطق مهمی درباره عدم تمرکز در تصمیم‌گیری در شهرداری داشتند که خیلی مهم است و باید به آن پرداخته شود، چرا که می‌تواند برای شهرداری مفید باشد. 

او ادامه داد: بعد از آن به دستور جلسه ورود کردیم و لایحه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.تعدادی از اعضا با توجه به اینکه متن لایحه دقیق و محکم نبود،‌ درخواست کردند به کمیسیون‌ها برگشت داده شود و دقیق‌تر شود تا تکلیف لایحه گردشگری در طرح تفصیلی روشن‌تر دیده شود و در نهایت برگشت به کمیسیون رای آورد. 

هاشمی با اشاره به لایحه دو فوریتی شهرداری تهران گفت: برای اینکه بتواند طلب‌های خود را وصول کند،‌ گاهی به ارائه تخفیف اقدام می کند و اینگونه مودیان را تشویق می‌کند که زودتر پول خود را پرداخت کنند. این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و رد شد چرا که معتقد بودند تخفیف‌ها قبلا داده شده و با توجه به تورم موجود در جامعه این موضوع مطرح شد که لازم نیست تخفیف دهیم و اثرگذار نخواهد بود و در نهایت طرح شهرداری رد و اعضا لازم ندیدند که شهرداری مجددا تخفیف بدهد. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: لایحه افزایش نرخ حمل‌و‌نقل نیز پس از بحث در کمیسیون‌ها مطرح شد و به این نتیجه رسیدیم که این افزایش قیمت خیلی مشکلی را حل نمی‌کند چرا که این افزایش با نیاز مالی که داریم تطابق چندانی ندارد و شاید تنها 25 درصد از مشکلات حمل‌و‌نقل را حل کند. بهتر است شهرداری تلاش کند تا این پول را از محل مصوبات ستاد ملی کرونا تامین کند و از شهرداری خواستیم جدی‌تر پیگیر این مساله از سوی دولت باشند و حتی به شوخی گفتیم جلوی ریاست جمهوری لحاف و تشک بندازند و این پول را دریافت کنند. 

او در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد شهرداری در این مساله موفق نیست و باید شهرداری را ملزم کنید، گفت: این دفعه اول نیست که شهرداری ملزم شده و فکر می‌کنم مقداری تعارف دارند و باید محکم‌تر برخورد کنند و مقامات را ببیند و به این سادگی و تنها با حرف زدن و نامه‌نگاری فایده ندارد. 

هاشمی افزود: همیشه این موضوع بوده و هر وقت می‌خواستیم بودجه‌ها را بگیریم استنکاف می‌شده و دائم یکی از حرف‌های ما این بوده و برای اینکه بودجه محقق شود نمایندگان مجلس و مقامات بالا را می‌دیدیدم و نامه‌نگاری می‌کردیم و فشار می‌‌آوردیم تا بودجه مان محقق شود. 

او در پاسخ به سوالی درباره انتشار لیست املاک در اختیار غیرشهرداری تهران گفت: لیست منتشر شده را ندیدم و نمی‌توانم نظری بدهم. 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه درست است که در انتخابات شورای شهر شرکت نمی‌کنید، گفت: بله گفتم شرکت نمی‌کنم، در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نمی‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز