خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران:

اصلاح ساختار شهرداری وعده انتخاباتی اصلاح‌طلبان بود

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۰۷

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در موافقت با لایحه اصلاح ساختار شهرداری گفت: دو سال تمام روی این موضوع وقت گذاشته شده است. ممکن است در جزئیات نظرات مختلف وجود داشته باشد اما باید درختی بکاریم که بعد به آن افتخار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مجید فراهانی در موافقت با لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت: چهار الزام در این رابطه داریم و اگر امروز بحث اصلاح ساختار مطرح شده است در راستای این چهار الزام است. اردیبهشت ۹۸ شهرداری تهران را الزام به اصلاح ساختار سازمانی، کاهش حوزه های معاونت ها، سازمان ها و شرکت های تابعه و ساماندهی مجدد مناطق شهرداری تهران در قالب مصوبه ای کردیم. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد:  الزام دوم ماده ۱۲ برنامه پنج ساله سوم است. با اکثریت قاطع تصویب کردیم که باز طراحی کلان ساختار سازمانی در سطح ستاد، مناطق با نگرش تجمیع سازمان ها و شرکت ها بر کاهش معاونت ها و مدیران در سطح سازمانی شهرداری و طراحی کامل ساختار تا آذر ماه سال دوم برنامه و استقرار ساختار جدید شهرداری از ابتدای سال سوم برنامه بوده که عینا مصوبه ما بود و هیچ مخالفی نداشت مگر اینکه بگوییم آن زمان به اشتباه انجام شده است.  

فراهانی ادامه داد: مسئله سوم مهم ترین بندهای مباحث انتخاباتی اصلاح طلبان بوده است. در سخنرانی های انتخاباتی همگی عنوان کردیم که باید ساختار اصلاح شود. وقتی نگاه به ساختار شهرداری می کنیم وحشت می کنیم چرا که معاونت ها، مدیریت ها، سازمان ها و... به آن اضافه شده و گاهی یک کار توسط چند شرکت انجام می شود و ما وعده و برنامه مکتوب دادیم تا این اتفاق رخ بدهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بند چهارم گفت: ضوابط تشکیلات شهرداری، شهرداری را موظف کرده ساختار سازمانی خود را با ضوابط انطباق دهد که در نهایت الزام فرادست وجود دارد.

او افزود: اگر همه ما می گوییم این کار باید انجام شود و مصوب کرده ایم، پس چه زمانی باید انجام شود؟  شورای ششم ممکن است افراد جدید باشند آیا آنها باید انجام دهند یا شورایی که به دنبال افزایش بهره وری است؟ علمای اصول ساختار سازمانی می گویند سازمان در اوج بلوغ، اصلاحش را باید انجام دهد و می تواند این کار را صورت دهد و مدیریت پنجم هم در این وضعیت قرار دارد.

فراهانی در پایان تاکید کرد: دو سال تمام روی این موضوع وقت گذاشته شده است. ممکن است در جزئیات نظرات مختلف وجود داشته باشد اما باید درختی بکاریم که بعد به آن افتخار کنیم. این امر در شورای پنجم قطعا به ثمر نمی نشیند اما خواهش می کنم با نگاه منافع ملی و دلسوزانه برای مدیریت شهری و نه برای خودمان و شورا این اقدام را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز