خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر بهداشت:

تجربیات کرونایی کادر درمان کتاب و در دانشگاه تدریس خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۳۹۵

مشاور وزیر بهداشت گفت: طبق بررسی‌های میدانی میزان ابتلای سربازان در پادگان‌ها نسبت به میانگین افراد جامعه کم‌تر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار نصرالله فتحیان، مشاور وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی روز چهارشنبه بیان کرد: برای ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد نمره عالی را به هماهنگی بین دستگاه‌ها می‌دهم اما تا شهریور این هماهنگی‌ها کم‌تر شد و همین موضوع هم شاید بر افزایش میزان ابتلا تاثیر داشته باشد‌.

ذخایر دارویی خوبی در نیروهای مسلح داریم

وی ادامه داد: از مجموع ۷ هزار تخت که نیروهای مسلح در کشور دارند، تعداد ۴ هزار تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، ما در نیروهای مسلح ذخایر خوبی از داروها و تجهیزات داریم ولی باز باید به فکر تأمین این اقلام باشد که در موج‌های احتمالی آینده دچار مشکل نشویم.

به نتیجه‌ای در رابطه با جنگ بیولوژیکی نرسیدیم

وی در رابطه با احتمال جنگ بیولوژیک در رابطه با ویروس کرونا بیان کرد: ما در این رابطه با نیروی مسلح و دانشگاه‌ه تحقیقات زیادی داشتیم اما به یک نتیجه‌ی قطعی، دقیق و علمی نرسیدیم و همچنان در حال بررسی هستیم.

به ۶۰ هزار بیمار سرطانی ارزاق دادیم

فتحیان گفت: ما ۶۰ هزار بیمار سرطانی را نشانه گذاری کردیم تا به آنها سبد ارزاق بدهیم که تا الان حدود ۴۰ هزار خانواده سبدهای حمایتی را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: قطعاً تجربیات پرسنل خود را در این دوران از دست نخواهیم داد و نیروهای مسلح تمام قد در برابر این ویروس ایستاده است ما هم سعی می‌کنیم تمام قد از زحمات همکاران خود تقدیر کنیم، این تجربیات بعد از اینکه کتاب شد در سطح راهبردی و عملیاتی در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت و احتمالا بعضی از آنها در دانشگاه‌ها تدریس شود.

فتحیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت پادگان‌ها گفت: در ایام کرونا، طبق بررسی‌های میدانی که از مجموعه‌های پادگان سربازی صورت گرفته، این مراکز نسبت به معدل کل جامعه نمره بالاتری می‌گیرند و همچنین میزان ابتلای سربازها نسبت به میانگین افراد جامعه هم کم‌تر بوده است، بنابراین خطر و نگرانی از این جهت نداریم، پادگان‌های مناطق مرزی هم به خوبی دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز