خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش متقاضیان ورود به شغل تاکسیرانی به دلیل مشکلات معیشتی/ توزیع بسته‌های معیشتی بین رانندگان/تخفیف ویژه تست کرونا برای تاکسیران‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۲۱۵

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از افزایش متقاضیان ورود به شغل تاکسیرانی به دلیل وجود بیکاری خبر داد.

«علیرضا قنادان» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات این سازمان برای مقابله با کرونا همزمان با شروع فصل پاییز گفت: توزیع مواد ضدعفونی کننده مانند قبل ادامه دارد. سازمان تاکسیرانی موادضدعفونی کننده دست و سطوح را در همه دفاتر تاکسیرانی توزیع کرده است و رانندگان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر به صورت رایگان این مواد را تحویل بگیرند.

توزیع رایگان ۲۰ هزار ماسک قابل شست‌وشو بین تاکسیران‌ها

او درباره توزیع ماسک در بین رانندگان گفت: با توجه به آنکه تهیه روزانه ماسک برای تاکسیران‌ها سخت است و قیمت تمام شده بالایی دارد، سازمان تاکسیرانی ۲۰ هزار ماسک قابل شست‌وشو تهیه و این ماسک‌ها از هفته پیش در حال توزیع بین رانندگان است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران اعلام کرد که این ماسک‌ها به صورت رایگان در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه اولویت در توزیع با محل‌هایی است که ریسک انتقال ویروس در آنجا بالاتر است، گفت: همچنین توزیع بین افرادی که سن بالاتری دارند و بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت قرار دارد.

قنادان درباره استفاده از ماسک در بین رانندگان و مسافران اظهار داشت: استفاده از ماسک در تاکسی‌ها هم برای رانندگان و هم برای مسافران الزامی است و گزارشاتی که در این زمینه به دست ما می‌رسد، بلافاصله نسبت به آن اقدام می‌شود. خوشبختانه استفاده از ماسک توسط رانندگان اکنون بالای ۹۵ درصد است و این اقدام رضایت‌بخش است.

عدم همکاری برخی مسافران در استفاده از ماسک چالش‌برانگیز شده است 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: مهمترین مساله که اکنون چالش برانگیز شده، عدم همکاری برخی مسافران در استفاده از ماسک است. اکنون در استفاده رانندگان از ماسک با توجه به فرهنگسازی و آموزش های داده شده و توجه خود رانندگان به رضایت مندی خوبی رسیده ایم، اما در مورد استفاده مسافرین از ماسک با چالش هایی روبرو هستیم.

او ادامه داد: به رانندگان اعلام کرده بودیم به مسافرانی که از ماسک استفاده نمی کنند، خدمات ندهند و یا تذکر بدهند، اما گزارش‌های زیادی از رانندگان داریم که وقتی به مسافران بدون ماسک تذکر می‌دهند با برخوردهای نامناسب و درگیری و تهدید از سمت آنها روبرو می‌شوند. در نتیجه انتظار اینکه تاکسیران مستقیما با مسافر برخورد کند را نداریم.

قنادان با بیان اینکه تذکر دادن در حد وسع و توان است و سعی کردیم با تمرکز بر اطلاع رسانی در پایانه‌ها و نصب بروشور این آگاهی‌بخشی را ایجاد و ارتقا دهیم و مسافران بدانند که استفاده از ماسک الزامی است، افزود: اما راننده تاکسی از قوه قهریه برخوردار نیست و مواجه مستقیم با مسافران نیز با توجه به تعدد جابجایی‌ها و افرادی که در روز با آنها سروکار دارند، هزینه روحی زیادی هم برای راننده به همراه دارد.  متاسفانه برخی از شهروندان در تاکسی از ماسک استفاده نمی‌کنند و به نظر می‌رسد ستاد کرونا باید در این زمینه تدابیر خاصی اتخاذ کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام کاهش استفاده مردم از ماسک در یکی دو هفته اخیر آیا این مسئله در بین مسافران تاکسی نیز قابل مشاهده است؟ گفت: عدد و رقمی در این باره نمی‌توانم بدهم، اما استفاده از ماسک در تاکسی‌ها، نمونه کوچکتر از چیزی است که در جامعه دیده می شود و حتما باید نسبت به استفاده از آن به ویژه در خودروهای عمومی اقدام کنند.

قنادان درباره استفاده از کاورجداکننده در تاکسی‌ها با توجه به شروع فصل پاییز گفت: تعدادی از راننده‌ها به دلیل گرمای هوا و تهویه موقتا کاور جداکننده را در تابستان باز کردند، اما از هفته گذشته به همه تاکسیران‌هایی که این کاورها تحویل داده شده بود از طریق پیامک اعلام کردیم که مجددا آنها را در ماشین نصب کنند. افراد متقاضی نیز می‌توانند در سامانه باشگاه رفاه تاکسیرانان تقاضای خود را ثبت و کاورها را تحویل گیرند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه استفاده از کاورها اقدام اولیه است، تاکید کرد: مهمترین درخواست و تاکید رعایت پروتکل‌های سه گانه یعنی شستشوی مرتب دست، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است که رسما در سطح شهر به تاکسیران‌ها اعلام شده است و نسبت به اجرای این موارد به طور پیوسته پیگیر هستیم.

مشکلات معیشتی تعداد متقاضیان برای ورود به شغل تاکسیرانی را  بیشتر کرده است

قنادان در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت معیشتی رانندگان و اعلام برخی رانندگان برای فروش تاکسی بمنظور امرار معاش گفت: این مورد را تایید نمی‌کنم، چرا که اکنون همه مردم و اصناف تحت فشار قرار دارند و بسیاری از کسب و کارها با مشکل روبرو شدند و تنگناهای اقتصادی کشور نیز این مساله را پیچیده‌تر کرده است.

او ادامه داد: بسیاری از مشاغل ناچار به تعطیلی شدند و با توجه به اینکه مسافرکشی غیرقانونی و خارج از ضابطه همیشه یک راه برای امرار معاش افرادی بوده که بیکار می‌شوند، در این مدت حتی  تعداد افراد متقاضی برای ورود به این شغل بیشتر هم شده است. طبیعی است، برخی از افراد از جمله تاکسیران‌ها  تحت تاثیر قرار گرفته باشند که قابل کتمان نیست و بارها اعلام کردم، یکی از مشاغلی که در شرایط کرونا خیلی آسیب دید صنف تاکسیران‌ها بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت معیشتی رانندگان و عملی شدن وعده‌هایی که به آنها داده شده بود، گفت: چند اقدام در شهرداری انجام گرفت و چند اقدام نیز دولت نسبت به آن متعهد شده بود. مهمترین برنامه معیشتی که در سطح دولت پیگیری شد وام ۶ میلیون تومانی بود و در شهرداری تهران پیگیری ویژه‌ای برای تسهیل ثبت‌نام رانندگان تاکسی داشتیم و در همه دفاتر تاکسیرانی این امکان را فراهم کرده‌ایم که اگر مشکلی در ثبت نام وجود دارد، این مشکلات در دفاتر ما برطرف شود.

قنادان ادامه داد: البته در مورد پرداخت وام‌ها متولی اصلی وزرات رفاه و سیستم بانکی کشور است و ما صرفا دنبال تسریع در رسیدن تاکسیران‌ها به تسهیلات هستیم.

تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در نیمه دوم سال 

قنادان از تهیه و توزیع گسترده بسته‌های معیشتی برای نیمه دوم سال خبر داد و گفت: در نیمه اول بسته‌های معیشتی توزیع شد و برای نیمه دوم سال نیز در حال طراحی یک بسته معیشتی هستیم و برخی برنامه‌های نیمه دوم آماده شده است.

او با بیان اینکه یکی از اقدامات مناسبی که شرایط انجام آن فراهم شده است، تسهیل در انجام تست کرونا برای رانندگان تاکسی بود، گفت:  اخیرا تست کرونا برای رانندگان تاکسی با تخفیف و تسهیل بیشتری در باشگاه رفاه تاکسیرانان راه‌اندازی شده است  و رانندگان تاکسی برای تست کرونا می‌توانند به باشگاه رفاه تاکسیرانان مراجعه کنند و با تخفیف ویژه از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تامین و توزیع مجدد بسته‌های معیشتی در قالب کالا هستیم و انشاله اقدامات در نیمه دوم سال وسیع‌تر خواهد بود. در نیمه اول سال در حدود ۴ هزار معرفی برای استفاده از وام‌های دو میلیون تومانی داشتیم و هزار بسته کالایی بین افراد آسیب‌دیده توزیع شد.  در نیمه دوم سال با تعداد گسترده‌تری بسته‌های کالایی توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز