خبرگزاری کار ایران

مدرسه گاندو در روستاهای میزبان تمساح پوزه کوتاه تالابی

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۹۶۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: اجرای برنامه های آموزشی رفتار شناسی و دوری از زیستگاه گاندو در روستاهای میزبان گاندو همچنان در حال اجراست.

به گزارش ایلنا، وحیدپور مردان با بیان اینکه رفتارهای تهاجمی و پر خطر گاندو در فصل زادو ولد و افزایش می یابد، گفت: بیشتر شدن حریم زیستی در زیستگاههای محدود منطقه موجب برخورد گاندو ها برای افزایش قلمرو و پراکندگی این گونه در پهنه وسیع تری از قبل شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که این رفتار موجب ایجاد خطر برای  اهالی و بومیان روستاهای میزبان گاندو شده است، افزود: آموزش جوامع محلی در محل و آموزش رفتارها گاندو و نحوه برخورد با این موضوع و عدم نزدیکی به زیستگاه این گونه از قبیل آبگیرها، برکه ها و رودخانه ها از جمله اقدامات آموزشی تیم های کارشناسی و محیط بان مستقر در منطقه است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، پورمردان اشاره کرد: دیدار با بزرگان و ریش سفیدان، معلمان، متولیان امر آموزش و ارائه مطالب آموزشی از این طریق و بهره گیری از ظرفیت های امامان جمعه و جماعت و برگزاری کلاس های آموزشی در محل مدارس، مساجد و حتی کنار رودخانه ها و کوچه های روستاهای میزبان گاندو بصورت شبانه روزی وبی وقفه در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز