خبرگزاری کار ایران

غلامی تاکید کرد:

لزوم تربیت دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها با توجه به نیاز‌های روز جامعه

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۵۶۷

منصور غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت تاکید کرد: دانش آموخته‌های دانشگاه ها باید با توجه به نیاز‌های روزجامعه و با هدف رفع مشکلات تربیت شوند.

به گزارش ایلنا، در این آیین که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) به صورت مجازی در محل دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، منصور غلامی با اشاره به رشد جشنواره بین المللی حرکت در چند سال اخیر اظهار داشت: جشنواره بین المللی حرکت زمینه خوبی را برای کار‌های مشترک و گروهی علمی در جهت یک موضوع خاص را برای دانشجویان فراهم کرده و در این راستا باید به سمت انجام امور علمی گروهی و مشترک در دانشگاه‌ها نیز حرکت کنیم زیرا وقتی دانشگاه‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند در حل مشکلات کشور، جامع‌نگری بیشتری پیدا می.کنند.

وی افزود: این جشنواره زمینه‌های خوبی برای توجه به کاربست دانش و همچنین فعالیت‌های مشترک علمی، بین‌المللی فراهم کرده است.

وزیر علوم با اشاره به حمایت دانشگاه‌ها از انجمن‌های علمی دانشجویی در سال‌های اخیر گفت: حضور دانشجویان در قالب انجمن‌های علمی در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته با این اوصاف نسل جدیدی از دانشگاه را پیش رو داریم و دانش‌آموخته‌هایی که باید منطبق با نیاز‌های روز تربیت شوند.

وی افزود: خود دانشگاه‌ها هم باید در قالب رفع نیاز‌های جامعه تلاش کنند که این حرکت در سال‌های اخیر در کشور اتفاق افتاده و دانش‌آموخته‌های ما در شرکت‌های دانش‌بنیان، یافته‌های خود را به خوبی کاربردی کرده و با استفاده از دانش خود مسیر رفع نیاز‌ها را طی می‌کنند؛ بنابراین نسل بعدی دانش‌آموخته‌ها باید با دانش بیشتر در این مسیر حضور پیدا کنند.

غلامی با بیان اینکه جشنواره حرکت به علاقه‌مندی دانشجویان جهت می‌دهد و دانشجویان می‌توانند انگیزه خود را بیشتر و بهتر پیگیری کنند، افزود: بخش بین‌المللی این جشنواره وجه ارزشمندی است که باعث ارتباطات گسترده بین دانشگاه‌ها در سطح جهانی می‌شود.

وی در ادامه گفت: حضور دانشجویان از کشور‌های مختلف در این جشنواره بین‌المللی از طریق شبکه‌های مجازی می‌تواند مقدمه‌ای برای ارتباطات بین‌المللی در آینده باشد. امروز زمانی نیست که دانش بشری در محدوده جغرافیایی خاص محصور باشد همان گونه که همه تلاش می‌کنند دستاورد‌های علمی خود را در ایده‌های مختلف منتشر کنند، بهره‌گیری از این دستاورد‌ها نیز یکی از نتایج این اشتراک گذاری‌هاست.

وزیر علوم، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جهان گفت: این بیماری البته مشکلاتی را ایجاد کرد، اما همه کشور‌ها به یک ظرفیت جدیدی در این شرایط دست پیدا کرده و از روش‌های سنتی خود خارج شدند که این دستاورد بزرگی است واستفاده از آموزش مجازی یکی از این ظرفیت‌هاست.

غلامی در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، اظهار امیدواری کرد این بیماری به زودی ریشه‌کن شود و شاهد حضور دوباره دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

همچنین در حاشیه این آیین، سامانه محاسبات سریع سورنا که با حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) و توسط شرکت دانش بنیان سورین، با هدف راه‌اندازی آزمایشگاه محاسبات سریع و ارائه سرویس محاسباتی به استادان و دانشجویان این دانشگاه و همچنین سایر دانشگاه‌ها طراحی و اجرا شده است، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه الزهرا (س) افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز