خبرگزاری کار ایران

فراهانی:

اعتبارات عمرانی به جای هزینه‌ای به منطقه ۵ اختصاص یابد

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۲۹۱

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بر لزوم افزیش بودجه عمرانی و کاهش اعتبارات هزینه ای در منطقه ۵ شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۵ گفت:  مشارکت های اجتماعی و ایجاد شورایاری ها در محلات سطح شهر تهران از جمله مهم ترین تبلور فعالیت ها و مشارکت اجتماعی در تهران است و امیدواریم با قانونی شدن فعالیت شورایاری ها و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، مشارکت اجتماعی مردم در محلات به ثمر بنشیند. 

او با اشاره به گزارش دبیر شورایاری های منطقه ۵ افزود: گزارش خوبی و تصویر مناسبی از مشکلات محله ارائه شد. منطقه ۵ ، تنها منطقه ای است که پروژه های کوچک مقیاس محلی را بعد از رصد مشکلات ۲۹ محله پیشنهاد داد و پس از هماهنگی با شهردار منطقه، همان پروژه ها توسط شهردار منطقه پیشنهاد شد.

فراهانی تصریح کرد: تنها منطقه ای است که شهردار منطقه در جلسات کنترل پروژه از حضور شورایاران استفاده می کند که جای تقدیر دارد. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به مهم ترین چالش های منطقه ۵ شهرداری تهران گفت: مشکل حادی در بحث بودجه در سطح مناطق داریم که منطقه ۵ هم دچارش است.

او ادامه داد: علی رغم اینکه امسال ۵۲ درصد افزایش بودجه داشتیم یعنی بودجه پیشنهادی شهرداری منطقه پنج مجموعا ۴۵۴ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای است اما مشکلی دارد این است که الزام قانونی ماده ۶۸ قانون شهرداری ها که اشاره می کند سهم ۴۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ها باید باشد در این منطقه رعایت نشده و سهم فعلی اعتبارات عمرانی فقط ۲۸ درصد است.

فراهانی گفت: یعنی از مردم منطقه عوارض می گیریم و بودجه تامین می کنیم اما فقط ۲۸ درصد بودجه ای که از مردم جمع آوری می کنیم صرف پروژه های عمرانی و تملک دارایی  می شود و این انحراف از قانون ۴۰ درصدی است و باید پیش بینی شود تا اعتبارات هزینه ای کاهش پیدا کند و پروژه های عمرانی اختصاص داده شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: پروژه های نیمه کاره گذشته مانند احداث مجموعه ورزشی محله کن در نه ماه نخست سال  گذشته فقط  ۵ درصد پیشرفت داشته است در صورتی که مطالبات اصلی مردم محله است همچنین احداث خط ۶ مترو تنها ۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نشان می دهد در بحث اعتبارات عمرانی مشکل داریم.

فراهانی در پایان گفت: پروژه های مهمی مانند پردیس بزرگراه شهید حکیم حدفاصل بزرگراه اشرفی اصفهانی- ستاری و...   داریم که با حل این مشکلات و بحث های بودجه عمرانی باید چشم انداز مناسبی در پروژه های بزرگ مقیاس و تکمیل پروژه های کوچک مقیاس محله داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز