خبرگزاری کار ایران

عقب‌نشینی ارتش از پروژه پادگان ۰۶

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۸۹۳

رئیس شورای شهر تهران از عقب‌نشینی ارتش از پروژه پادگان ۰۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره نشست هم‌اندیشی صبح امروز با شهردار تهران گفت: هر یکشنبه با جناب شهردار برای برنامه اولویت محور و تحقق پذیر که بر اساس برنامه سوم داده شد جلسه داریم. امروز ایشان با بعضی از معاونان آمدند و در مورد پروژه شهید رستگار صحبت شد که تا اواخر تابستان به بزرگراه امام رضا (ع) متصل می شود.

او ادامه داد: امروز آقای مناف هاشمی و امام همراه ایشان بودند که درباره ساخت ۱۲ ایستگاه جدید مترو گفتند که در حال دریافت وام اوراق مشارکت هستند و تاکنون نصف  ۹۰۰ میلیارد را گرفتند و نصف دیگر را دولت باید نامه تضمین می داد که داده و گفتند زمانی که رقم کامل را دریافت کنند قطعا  ۱۲ ایستگاه تا پایان سال ساخته خواهد شد.

او درباره پروژه راه آهن نیلوفری گفت: از زمان حضور آقای حناچی یک مسابقه در این باره برگزار و برنده تعیین شد، نقشه اجرایی داده شد که البته دچار مشکل عدم تفاهم با راه آهن شدند. راه آهن معتقد است باید هزینه پرداخت شود و حناچی دو هفته پیش در جلسه با مدیر راه آهن این مساله را حل کرد و قرار است کلنگ راه آهن نیلوفری  در ۴ نقطه ۲۵۰ کیلومتری تا دو هفته دیگر کلید زده شود.

هاشمی در ادامه به صحبت هایی درخصوص پروژه گیشا نیز اشاره کرد و گفت:  اهالی گیشا از اینکه زیرگذر به سمت گیشا ساخته نشده ناراحت بودند. به لوله آب ۱۸۰۰ میلی متری در منطقه به عنوان یک مانع اشاره کردند  و شهرداری با سازمان آب در حال برطرف کردن آن هستند و مقرر شد تا دو تا سه هفته آینده کلنگ کنارگذر گیشا نیز زده شود. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: پروژه شهید بروجردی به دلیل ۴ قطعه تملکی به تاخیر افتاده و قرار شد خودشان ورود پیدا کنند و از طریق تهاتر با املاک شهرداری مساله را حل کنند و ما شاهد باشیم در همین دوره شهید بروجردی افتتاح شود.

هاشمی با بیان اینکه در ادامه جلسه درخصوص پروژه آئینی صبا صحبت شد گفت: بحث صبا به نتیجه نرسیده چراکه شهرداری دچار مشکلات حقوقی و قرارداری است و مشخص شد به این زودی ها نمی توانند صبا را افتتاح کنند و این از گله های اعضای شورا بود. ما گفتیم اگر نیاز به مصوبه ای در این زمینه دارند بگویند که ما تهیه کنیم.

رئیس شورای شهر تهران درباره منتفی شدن تفاهمنامه پادگان ۰۶ بین شهرداری و ارتش گفت: وقتی درباره ۰۶ تفاهم نامه امضا شد برخی از اعضای شورای شهر گفتند حرکت خوبی نبوده چراکه باید همه پادگان پارک می شد زیرا این مکان پهنه اس بود. آقای حناچی به من گفتند چون مخالفت هایی از سوی شورا شد و ارتش دید مورد سوال قرار گرفته و یک کار مناسب تبدیل به ضدارزش برای شهر می شود فعلا از پروژه عقب نشینی کرده است. این جور پروژه ها برد برد است و اگر یک طرف احساس ضرر کند پایش را عقب می کشد. البته هنوز چیزی منتفی نشده است اما پیگیری جدی درباره آن کم شده است.

هاشمی  به شوخی گفت: مثل ازدواج می ماند، وقتی یک طرف احساس خطر می کند خودش را عقب می کشد، الان اینجوری است و یک طرف احساس "غبن" دارد.

وی در مورد وضع کرونا و اجرای طرح ترافیک در تهران با گلایه از صدا و سیما گفت: در مورد طرح ترافیک چند بار توضیح دادم که توضیحات من از صدا و سیما پخش نمی شود  و فقط مسخره بازی هایش پخش می شود. حرف های ما نصفه و نیمه پخش می شود و به جای آنکه موضوع درست تر شود خراب تر می شود.

هاشمی گفت: خواهش می کنم به مسئولین صدا و سیما تذکر بدهید که اولا حرف ها را کامل پخش کنندتا سوءتفاهم ایجاد نشود چرا که باعث ایجاد اختلاف بین مسئولین نیز می شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: درباره بحث کرونا مصاحبه مفصلی داشتم که تنها یک نکته 70 درصد دولت مقصر است پخش شد و این باعث سوءتفاهم می شود چرا که اکنون کوتاه بینی و کوتاه خوانی بین مردم و مسئولین رواج دارد و همین‌ها بر روی ذهن اثر می گذارد و ناهماهنگی ها را به شدت افزایش می دهد. صدا و سیما باید به شدت از این موضوع پرهیز کند و اگر روی موضوعی کار می کند به گونه ای که صحبت ها را پخش کند که برای مردم قانع کننده باشد نه اینکه سوءتفاهم ها را افزایش دهد. 

او ادامه داد: طرح ترافیک در تهران چند وجهی است، چند معادله و چند مجهول است. وقتی تعداد مجهول ها از معادلات بیشتر شود باید معادله را حل کنید. طرح ترافیک یعنی کاهش آلودگی هوا و تنها موضوع پول نیست.

او گفت: وقتی طرح ترافیک برداشته می شود آیا واقعا سفرهای غیرضروری انجام نمی شود، آیا آلودگی هوا بالا نمی رود و ایمنی شهروندان کاسته نمی شود. به خصوص در قشر پیر و کسانی که دچار مشکل فشار هستند کرونا می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد.آیا اگر طرح ترافیک برداشته شده حمل و نقل عمومی خلوت می ماند؟ با یک میلیون سفر هنوز یک و نیم میلیون سفر در حمل و نقل عمومی در پی کرونا کاهش پیدا کرده است.

هاشمی گفت: این مسایل باید در ستاد ملی کرونا بررسی شود و ما در این مورد تصمیم گیری متمرکز داریم و هر تصمیمی بگیرد ما باید عمل کنیم. ستاد ملی کرونا باید تصمیم بگیرد که طرح ترافیک در تهران باشد یا نباشد.اگر تصمیم بگیرند که نباشد ما بلافاصله عمل می کنیم. آنها چون نمی خواهند تصمیم بگیرند توپ را در زمین شورای شهر و شهرداری می‌اندازند.

رئیس شورای شهر درباره برگزاری جلسات شورای شهر گفت: ما اجازه آنلاین برگزار کردن جلسات را نداریم و می توانیم غیر علنی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز