خبرگزاری کار ایران

ضرورت توجه مسئولان کشوری بر تجهیز و تقویت مرزها

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۸۱

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه مرزبانی در تأمین امنیت کشور نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: به یاری خداوند و توجه ویژه مسئولان بر تجهیز و تقویت مرزها، در یک پروسه ۴ یا ۵ ساله می‌توان مرزها و یگان های مرزی کشور را به حد مطلوب و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "احمدعلی گودرزی" در حاشیه بازدید از یگان های مرزی هویزه و دشت آزادگان، با تشریح وضعیت مرزهای استان خوزستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که ۳۱۰ کیلومتر از این نوار مرزی که رودخانه‌ای و خشکی است مربوط به این استان است و بحمداله با تلاش‌های شبانه روزی مرزبانان و اجرای گشت‌های مشترک توسط آنها دو کشور ایران و عراق در مرزها، امنیت مطلوبی در این منطقه ازکشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نشاط و شادابی وصف ناپذیری در روحیه مرزبانان وجود دارد، افزود: الحمدلله کشور با ثبات و مقتدری در منطقه هستیم، مرزهای مستحکم و سربازان جان بر کفی داریم که در کنار یکدیگر با درک درست از خدمت به امنیت کشور، از حریم و مرزهای کشور پاسداری و حراست می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا روحیه مرزبانان را همچون روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد:  خون شهدای این منطقه هم امتداد خون امام حسین (ع) است که در این دیار برای بقاء اسلام ریخته شده است، رزمندگان مرزبانی با همان ایده و انگیزه از سرحدات ایران دفاع می‌کنند و حس غرور به وطن در همه‌ آنها نمایان است.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرزبانی یکی از ایستگاه‌های اثرگذار در تامین امنیت کشور است، اظهار داشت: مرزبانان در دمای بالای ۴۶ درجه از مرزهای کشور مراقبت می‌کنند و امروز امنیت کشور در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و هیچ گونه دغدغه ای برای امنیت وجود ندارد.

وی بر هوشمندسازی، تجهیز و انسداد نوار مرزی تأکید کرد و افزود: تجهیز و تقویت انسداد فیزیکی و اپتیکی و الکترونیکی مرز، نیازمند عزم جدی مجلس شورای اسلامی است و باید در رابطه با این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزبانی نیازمند حمایت دولت نیز است، تصریح کرد: دولت محترم در گذشته مساعدتی به تجهیز و تقویت مرزهای کشور داشتند، ولی با توجه به گستردگی مرزها، نیازمند توجه بیشتر دولت به این امر هستیم تا اقدامات مرسوم در مرز مانند دیوارکشی، کانال کشی و ... صورت پذیرد و عقب ماندگی موجود به تکامل و بهره برداری برسد.

سردار گودرزی در ادامه با بیان اینکه سرلشکر "باقری" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توجه‌ ویژه ای به مرزها دارند، اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح کمک‌های شایانی در امر تجهیز و تقویت مرزها به نیروی انتظامی و مرزبانی داشته که با وصول اعتبار، به یاری خداوند متعال در یک پروسه ۴ یا ۵ ساله می‌شود مرزها و یگان های مرزی کشور را به حد مطلوب و در تراز نظام جمهوری اسلامی رساند.

وی در خاتمه بر تقویت ناوگان خودرویی و شناوری مناسب، پر تحرک و سبک در این منطقه تأکید کرد.



 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز