خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان تهران:

رسالت اصلاح و تربیت از طریق فعالیت‌های فرهنگی نوآورانه محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۰۲۴

مدیر کل زندان‌های استان تهران در جلسه کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت که به منظور بررسی فعالیت یک ساله فرهنگی، عمرانی، امنیتی و بهداشتی ندامتگاه زنان برگزار شده بود، با تأکید بر لزوم ارائه خدمات بیشتر به مادران گفت: خوشبختانه تحولات عظیمی در زندان‌های استان به ویژه ندامتگاه زنان روی داده که نتیجه آن تفقد ریاست قوه قضائیه و نیز ارتقای خدمات و حفظ حقوق شهروندی این قشر آسیب‌پذیر بوده است.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت اله حیات الغیب، در جلسه‌ای که با حضور مهدی محمدی مدیر ندامتگاه زنان و اعضای کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت زندانهای استان تهران تشکیل شده بود، گفت: رسالت اصلاح و تربیت از طریق فعالیت‌های فرهنگی نوآورانه محقق می‌شود و طی سال جاری برنامه‌ریزی مدونی اجرا می‌گردد. خوشبختانه ریاست عالی قوه قضائیه طی بازدید از ندامتگاه زنان در بهمن ماه سال گذشته، روند تحولات عظیمی را که در این ندامتگاه اتفاق افتاده بود، مثبت ارزیابی نموده، با جمله ندامتگاه شهرری، جزء ندامتگاه های خوب کشور است، تمام مجموعه را مورد تفقد خویش قرار دادند.

مدیر کل زندانهای استان تهران افزود: نگاه قضات همواره بر مساعدت به زنان متهم یا محکوم استوار است، زیرا اغلب آنان شرایط اجتماعی و خانوادگی مناسب نداشته، تحت تأثیر فرد دیگر مرتکب جرم شده اند و بیش از متهمین مرد، نیازمند کمک هستند.

حیات‌الغیب با تأکید بر لزوم ارائه خدمات بیشتر به مادران گفت: خوشبختانه تحولات عمرانی، بهداشتی، رفاهی و آموزشی عظیمی در زندان های استان به ویژه ندامتگاه زنان روی داده که نتیجه آن ارتقای خدمات و حفظ حقوق شهروندی این قشر آسیب پذیر بوده است.

حیات‌الغیب خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت در عرصه نوسازی و زیباسازی زندان های استان در این ندامتگاه طی یک سال اخیر اتفاق افتاده است و با تلاش کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت، مدیر و کارکنان زندان زنان، تا حد ممکن مشکلات این مرکز در تمام بخش ها حل شده، روند خدمات به صورت مستمر ادامه دارد.

وی همچنین گفت: با نوسازی و تجهیز تمام اماکن و گسترش خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، رفاهی، مددکاری و دیگر نیازهای زندانیان زن، تلاش گردیده تا آسیب‌های فضای محدود زندان به حداقل ممکن برسد.

بنا به این گزارش در این جلسه که علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت، علی رستمی معاون اداری مالی و اعضای کارگروه حضور داشتند، نتایج بازدید تخصصی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته، مقرر گردید دستورات مدیر کل و مصوبات کارگروه در خصوص مشکلات حداقلی که هنوز وجود دارد، طی مدت مقرر اجرا و نتیجه آن اعلام گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز