خبرگزاری کار ایران

ساخت ۱۲ مدرسه در استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۴۰

در راستای اجرای بسته‌های تحولی وزیر آموزش‌وپرورش و به دنبال عمل به مسئولیت اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری میان بانک ملت و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساخت ۱۲ مدرسه در مناطق سیل‌زده در آستانه چهلمین سال تأسیس بانک ملت منعقد شد.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت صبح روز گذشته در ساختمان مرکزی این بانک به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت ۱۲مدرسه در سه استان سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان با اعتباری ۶میلیارد تومانی به همت کارکنان بانک ملت برگزار شد.

در این دیدار رخشانی مهر با اشاره به اینکه بانک ملت در ساخت‌وساز فضاهای آموزشی اقدامات قابل‌توجهی داشته است، بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که تاکنون با همکاری مشترک این بانک صورت گرفته مجتمع سرخه بوده است که با سرعت قابل‌توجهی پیشرفت می‌کند و معماری فاخری دارد همچنین به دنبال آن هستیم تا این کارها را در سایر مناطق کشور بسط دهیم.

وی ادامه داد: در بخش آموزش دو حوزه نیروی انسانی و فضاهای آموزشی را جزو عوامل مؤثر می‌دانیم و مادامی‌که فضا و تجهیزات مناسب نباشد، آموزش اتفاقی نمی‌افتد؛ هرچه محیط آموزشی فاخر و معماری با هویتی باشد دانش آموزان بهتری تربیت می‌شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تأکید کرد: اگر بخواهیم سرمایه‌های مملکت را ارزیابی کنند سراغ راه‌ها و چاه‌های نفت نمی‌روند بلکه سرمایه‌های مملکت در مدارس و به‌ویژه در مدارس ابتدایی است.

رخشانی مهر با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس تأکید کرد: در این طرح شرایطی فراهم کردیم تا همه مردم در عرصه مدرسه‌سازی شرکت کنند پیش‌ازاین تصور بر این بود که فقط با سرمایه کلان امکان شرکت در مدرسه‌سازی داشتند و سال‌های قبل هم ۱۱۷هزار مدرسه توسط ۳۰هزار خیر ساخته‌ شده است اما اکنون شرایطی فراهم کردیم تا زمینه مشارکت گستردتر شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی بیش‌تر از مدرسه‌سازی نیازمند فرهنگ مشارکت هستیم، تصریح کرد: طرح آجر به آجر به توسعه این فرهنگ کمک شایانی می‌کند.

تهیه فضاهای آموزشی در کشور ابزاری مهم در توسعه و رشد یک کشور

در ادامه بیگدلی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای مهم در توسعه و رشد یک کشور توجه و پرداختن به تهیه فضاهای آموزشی در کشور است، اظهار کرد: این مسئولیت در آموزش‌وپرورش بر عهده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است که کار بسیار دشواری خواهد بود.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اینکه طرح آجر به آجر افراد بیشتری را در عرصه مدرسه‌سازی وارد می‌کند و ما در همین راستا گام برداشته‌ایم، گفت: در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود کارهای بسیاری را انجام داده‌ایم که یکی از آن‌ها مدرسه‌سازی است.

وی افزود: بعد از وقوع سیل سال گذشته در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان فراخوان عمومی میان همکاران خود برای تهیه فضاهای آموزشی دادیم و خوشبختانه تمام همکاران در سطح کشور استقبال خوبی داشتند؛ بر همین اساس امروز هم تفاهم‌نامه ساخت مدارس را منعقد می‌کنیم و خدا را شاکریم که مجموعه ما و همکاران در این مسیر گام برداشتند.

گفتنی است؛ در آستانه چهلمین سال تأسیس بانک ملت تفاهم‌نامه ساخت مشارکت ۱۲مدرسه برای استان‌های سیل‌زده کشور با اعتبار ۶ میلیارد تومانی توسط کارکنان این بانک منعقد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز