خبرگزاری کار ایران

نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۱۰ هزار و ۵۰۰ مطب

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۸۶۵

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۱۰ هزار و ۵۰۰ مطب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌ها عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ مطب پزشکی که تقریبا ۶۰ درصد می‌شوند به جز بخش دندانپزشکی به صورت آنلاین نسخه ارسال می‌کنند و تا به حال چهار میلیون نسخه به صورت الکترونیکی ارسال شده است.

وی ادامه داد: داروخانه‌هایی که تمایل داشته باشند به سامان نسخه نویسی الکترونیکی بپیوندند در مرحله اول به صورت تشویقی با آنها برخورد می‌شود و گفتیم کسانی که از طریق سرویس های متفاوت کار و نسخه پیچی می‌کنند؛ تا پایان این ماه کارهای لازم برای نسخه ‌نویسی الکترونیکی را برایشان انجام می‌دهیم.

موهبتی افزود:‌ در حال حاضر از مجموع حدود ۱۳ هزار داروخانه طرف قرار داد، تعداد چهار هزار و ۵۰۰ داروخانه داریم که نسخه پیچی الکترونیکی انجام می‌دهند. قاعدتا در بخش آزمایشگاهی، تصویربرداری و داروخانه‌ها همکاری خوبی در این زمینه شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درپاسخ به این سوال که چرا سایر داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها از سامانه نسخه پیچی الکترونیکی استقبال نکردند؟ گفت: ‌تغییر رفتار عموما یک سری مقاومت‌هایی دارد، ضمن اینکه  دولت الکترونیک در مرور زمان نمود پیدا می‌کند. به عنوان مثال در ابتدای بانک داری الکترونیکی مردم با دریافت و پرداخت وجه از بانک‌ها مشکل  داشتند اما امروز این مساله جا افتاده است.

موهبتی تاکید کرد: اینکه همه داروخانه به سامانه متصل نشده‌اند و بخاطر این نیست که آنها با ما همراه نیستند، بلکه مفهوم ‌این است که تغییر رفتار زمان می‌برد. آنچه که ما پیش بینی کردیم این است که تا پایان سال به هدف تعریف شده برای پوشش ۸۰ درصدی برای نسخه‌های الکترونیکی برسیم اما موضوع کرونا باعث شد که ما به یک جهشی برسیم و در این امر تسریع کنیم.

وی درباره گردآوری اطلاعات جامع بیمه کشور توضیح داد: ما یک پایگاه اطلاعات درمان برخط  درمان کشور داریم که در سال گذشته با حضور دکتر نمکی و آذری جهرمی افتتاح شد. در حقیقت باید تمام اطلاعات درمان بیمه شدگان کشوردر این پایگاه بارگذاری شود. الان اطلاعیه در حال بارگذاری است و کلیه ارائه دهندگان خدمت مکلف هستند از این پایگاه در هنگام ارائه خدمت استعلام کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با راه اندازی این پایگاه هرایرانی بر اساس کدملی دفترچه خواهد شد و دیگر امکان هم‌پوشانی منتفی می‌شود. خوشبختانه در حال حاضر تامین اجتماعی نیز در حال وارد کردن اطلاعات خودش است و این موجب می‌‎شود ما برای هر ایرانی یک پرونده سلامت داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز