خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۴۲۹

مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایران با ظرفیت ۲۳۳ صندلی برای آزمون های حضوری و امکان برگزاری آزمون های غیر حضوری راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه، حمید اکبری؛ قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت و سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور افتتاح شد.

در این مرکز ۲۳۳ جایگاه مجهز به کامپیوتر برای آزمون‌های حضوری پیش بینی شده است. همچنین از این پس امکان شرکت در آزمون ها به صورت غیر حضوری و از راه دور نیز از همین طریق برای دانشجویان فراهم است. از ویژگی های این مرکز تصحیح آنلاین پاسخ نامه ها است؛ به طوریکه دانشجو پس از پایان امتحان می تواند از نمره خود مطلع شود.

حمید اکبری؛ قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه مراسم افتتاحیه این مرکز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در همه زمینه ها از زیرساخت خوبی برخوردار است اما در حوزه برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک نیاز به تقویت داشت.

وی افزود: همانطور که حرکت سیستم های آموزشی به سمت ارائه آموزش از راه دور پیش می رود، ضرورت دارد که آزمونها هم الکترونیک شده و امکان برگزاری آنها از راه دور فراهم شود.

اکبری با بیان اینکه دانشگاه ها تقریبا از چهار سال پیش به سمت راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک  رفته اند و برخی دانشگاه ها الان ۶۰۰ صندلی دارند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران، زیر ساخت خوبی هم برای دانشگاه و هم برای کل کشور ایجاد شد و حتما موجب ارتقا آموزش پزشکی در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به استاندارد بالای این مرکز برای برگزاری آزمون های پایان ترم دانشگاه، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای برگزاری آزمون ها به صورت الکترونیک داریم و برای آزمون های ملی از جمله آزمون علوم پایه و آزمون پیش کارورزی از همین ظرفیت استفاده می کنیم.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت سهولت در طراحی سوال، حذف کاغذ و کاهش هزینه‌ها، امنیت بالای آزمون و اعلام سریع نتیجه آزمون را به عنوان ویژگی‌های آزمون های الکترونیک برشمرد و افزود: باید تلاش کنیم تا با توسعه مراکز آزمون الکترونیک در کشور، در آینده آزمون های دکتری تخصصی، پذیرش دستیاری پزشکی تخصصی و کارشناسی ارشد نیز به صورت الکترونیک برگزار شوند اما فعلا صندلی کم داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز