خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

۴۰ درصد از بیماران مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود خبر ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۳۲۳

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در کشور ما بیش از ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود خبر ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه آیین بهره‌بردای از خط تولید قلم تزریقی انسولین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت:  تقریبا افراد زیر ۵۰ سال یکی از عمده ترین افراد مبتلا به چاقی هستند که باید پیش از ابتلا به بیماران زمینه‌ای مسائل را رعایت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ما در وزارت بهداشت دو سیاست داریم که یکی از این سیاست‌ها کاهش بیماری‌های غیرواگیردار است. ما توانسیتم با کمک و همکاری بسیج کنترل فشار خون را راه اندازی کنیم و حدود ۳۱ میلیون نفر از جمعیت کشور را مورد  ارزیابی قرار دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این آمار فشار خون بالا داشتند که از آن بی اطلاع بودند. در کشور ما بیش از  ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به پرفشاری خون از فشار خون بالای خود خبر ندارند و تا زمانی که به  تخت آی سی یو می‌روند یا با بیماری‌های پیشرفته مواجه می‌شوند،‌ تازه متوجه بیماری خود می‌شوند.

نمکی گفت: همین مسئله درباره دیابتی‌ها هم وجود دارد، بسیاری از دیابتی‌های ما از بیماری خود خبر ندارند تا زماین که بیماری هایی مانند مشکلات بینایی سراغ آنها می‌آید. تغذیه درست، ورزش منظم و روی آوردن به شیوه‌های درست‌تر زندگی می‌تواند از ابتلا به چاقی و دیابت بکاهد.

وزیر بهداشت با اشاره به سیاست دوم وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ در گام دوم می‌توانیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان به سمت داروهایی تولید داخل برویم.امروز این افتخار راداریم که در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی بتوانیم سالی متقاوت از سال‌های قبل رقم بزنیم و امیدواریم با تولید داروی داخل، بی نیاز از محصولات وارداتی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز