خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

اجرای طرح ترافیک آزمایشی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۵۳۸

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامه‌ مدیریت شهری به دولت در خصوص استفاده از وام ایام کرونا گفت: شهردار تهران این موضوع را جدی‌تر پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص اجرای طرح ترافیک در پایتخت گفت: من تاکنون به موضوع اجرای محدودیت های ترافیکی در ایام کرونا ورود پیدا نکرده بودم و تنها سرانجام اجرای آن را پیگیری کردم که اعلام شد، رئیس جمهور به آن ورود کرده است.

او با اشاره به افزایش مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی در این ایام گفت: با توجه به حساسیت های وزیر بهداشت در اجرای طرح ترافیک احتمال افزایش سیر صعودی بیماری کرونا نیز وجود دارد و به نظر می‌رسد، اجرای طرح ترافیک آزمایشی باشد.

هاشمی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت افزود: گفته شده اجرای این طرح در صورتی است که امکان فاصله‌گذاری وجود داشته باشد و دو درصد به میزان مسافران بیشتر اضافه نشود و مسافران از ماسک و دستکش استفاده کنند، اما در بازدیدی که اخیرا در مترو داشتم، فاصله‌گذاری صحیح اجرا نشده بود و همه مسافران از ماسک و دستکش استفاده نکرده و مراقبت هایی برای استفاده اجباری از ماسک نیز وجود نداشت.

او تاکید کرد: در صورت افزایش مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی در این شرایط، با توجه به آمار فوتی‌ها و مبتلایان خطرناک است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مردم مسئله کرونا را جدی بگیرند و آن را رها نکنند، چراکه اگر از فصل گرما عبور کنیم، این وضعیت بیشتر می شود.

هاشمی همچنین با اشاره به روز جهانی دوچرخه تصریح کرد: با توجه به اختلاف سطحی که در تهران وجود دارد استفاده از دوچرخه در مسیرهای سربالایی دشوار است و در کلان شهری مثل تهران نمی توان از آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل استفاده کرد اما به عنوان یک حرکت محیط زیستی می تواند مفید باشد.

هاشمی مشکل دیگر اجرای توسعه دوچرخه سواری در تهران را آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: در روزهایی که هوا آلوده است، ورزشکاران عمیق تر تنفس می کنند و آلودگی بیشتری وارد ریه آنها می شود. بنابراین دوچرخه سواری در شهرهای بزرگ در مسیرهای ویژه مفید است اما تنها یک درصد جابجایی ها را برعهده دارد و در شهرهای کوچک 10 تا 20 درصد می توان روی آن حساب کرد.

هاشمی افزود: در شهرهای صافی مثل شهرهای کویری این نوع حمل و نقل مناسب است.

رئیس شورای شهر به شوخی گفت: در شهری مثل بهرمان امکان دوچرخه سواری مناسب است و وقتی بازنشسته شدم در آنجا از دوچرخه استفاده می کنم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده شهرداری تهران از اعتبار پیش بینی شده دولت در شرایط کرونایی گفت: من و آقای حناچی یک نامه دو امضایی را به دولت فرستادیم که این پول به صورت وام در اختیار شرکت ها و سازمان هایی قرار می گرفت که به خاطر کرونا می توانستند نیروهای خود را تعدیل کنند و این کار را نکردند و ما نیز در شهرداری چنین حالتی داشتیم. با وجود اینکه فعالیت هایمان افت پیدا کرده بود تردیدی نداشتیم و می توانستیم به ازای هر نفر ۱۲- ۱۵ میلیون وام بگیریم و سهم شهرداری از ۷۵ هزار میلیارد تومان، ۳_۴ هزار میلیارد تومان وام می شد.

هاشمی تاکید کرد: از اقای حناچی می خواهیم این موضوع جدی تر دنبال شود.

او درخصوص تغییر ساعت جلسه هم اندیشی گفت: شرایط کرونایی باعث تغییر ساعت جلسات هم اندیشی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز