خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به ایلنا خبر داد:

یکی از نیروها در اطفا حریق خائیز به شهادت رسید/ ۳ نفر در مهار آتش مصدوم شدند

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۲۰۴

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه تا حدودی پیشروی آتش در منطقه حفاظت شده‌ خائیز متوقف شده است و این مرهون زحمات مردم، بسیج، سپاه پاسداران و نهادهای محیط‌زیستی است که آنجا حضور دارند.

«غلامحسین حکمتیان» مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تداوم آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده‌ خائیز، گفت: خوشبختانه تا حدودی پیشروی آتش در منطقه متوقف شده است و این مرهون زحمات مردم، بسیج، سپاه پاسداران و نهادهای محیط‌زیستی است که آنجا حضور دارند. در واقع آتش تحت کنترل است، امّا اطفا آن زمانبر خواهد بود. متاسفانه دمای هوا حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد است و در کنار سرعت بالای باد کار را دشوار می‌‌کند. 

او افزود: برای اطفا آتش‌سوزی خائیز، تمام نیروهای هشت شهرستان استان کهگیوله و بویراحمد بسیج شدند و ۴۰ نفر از این هشت شهرستان، با ۳۰ دستگاه دمنده و تجهیزات اولیه مورد نیاز انفرادی برای اطفا حریق در منطقه حاضر شدند. این نیروها از صبح دو روز گذشته یاری‌گر نیروهای سازمان محیط‌زیست کشور هستند. تمام نیروهای مذکور به علاوه مدیران استانی در ارتفاعات حضور داشتند. 

حکمتیان با اشاره به اینکه متاسفانه حریم حریق بسیار صعب‌العبور بود، گفت: صخره، دمای بالای هوا و  شدت و سرعت وزش باد دلایلی هستند که حریق را تشدید می‌کنند. تمام مناطقی که بنده پایش کرده‌ام، صخره‌های مرتفع هستند که امکان پرتاب شدن نیروها در حریق را دارد. بنابراین جز دمای بالا، احتمال تلفات جانی برای نیروهایی وجود دارد که سعی می‌کنند، حریق را اطفا کنند. منطقه پوشش جنگلی و درختان زیادی دارد، همچنین منطقه حفاظت شده و ییلاق حیوانات جنگلی تلقی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با تلفات جانی و مصدومیت نیروها در اطفا حریق، گفت: یک نفر از نیروهایی که در کرمانشاه فعالیت می‌کرد، به شهادت رسید و متاسفانه تاکنون سه نفر از نیروهای ما مصدوم شده‌اند؛ مصدومانی که شامل نیروهای بسیج و هم کادر سازمان محیط زیست می‌شوند؛ این مصدومان به بیمارستان منتقل شده‌اند و درحال مداوا هستند.  

وی افزود: یک نفر  دچار شکستگی پا شده و یک نفر گرفتار نیش حشرات ( عقرب) شده است و همچنین یک نفر هم دچار تنگی نفس شده است. 

وی درباره فراهم بودن امکانات برای اطفا حریق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه در این استان حتی بالگرد نفربر هم به ما تعلق نگرفته است، البته قرار شده است که یک فروند هلی‌کوپتر از هلال‌احمر  در استان مستقر شود. کمتر از ۳۰ درصد جنگل‌های خائیز مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است. ۹۰ درصد سطح استان را جنگل و مرتع و ۵۴ درصد را تنها جنگل‌ تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز