خبرگزاری کار ایران

گویا:

غربالگری زندانیان بسیار مهم است/ افزایش سفر به مازندران موجب افزایش کرونا خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۹۷۳

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید براینکه از هموطنان علی‌الخصوص از تهرانی‌ها می‌خواهیم به استانهای شمالی سفر نکنند، گفت: مسافرت های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی گویا (رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت) در حاشیه نشست با رئیس و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح غربالگری زندانیان در بیماری کرونا و همچنین قرنطینه زندانیان جدیدالورود و رعایت اصول بهداشتی در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا باید همچنان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در غربالگری زندانیان بابل مناسب بوده است، ادامه داد: نحوه خدمات ارزیابی بیماری‌های آمیزشی و ایدز، خدمات بهداشت باروری، آموزش، مشاوره و توانمندسازی در حیطه‌های حرفه‌آموزی در مراکز ارتقای سلامت زنان آسیب پذیر" توسط دانشگاه‌ها باید ارتقا یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید براینکه از هموطنان علی‌الخصوص از تهرانی‌ها می‌خواهیم به استانهای شمالی سفر نکنند، خاطرنشان کرد: مسافرت های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد. در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و افزایش مسافرت ها به استان مازندران، احتمال افزایش و سیر صعودی این بیماری در این استان را شاهد خواهیم بود.

گویا تصریح کرد: دانشگاهای علوم پزشکی بابل و مازندران باید همچنان نسبت به پیامدهای احتمالی و آتی مسافرتها حساسیت و آمادگی لازم را حفظ کنند. شرط اول پیشگیری از بیماری همچنان رعایت جدی اصول بهداشتی است و مردم کمتر از خانه خارج شوند و به خصوص مراقب افراد مسن و بیماران زمینه‌ای، بیماران سرطانی و قلبی، ریوی و سایر افراد دارای بیماری حاد بوده واز حضور در مکان های شلوغ جدا خودداری نمایند.

به گزارش ایلنا به نقل از کانال وزارت بهداشت، وی در ادامه سفر یک روزه به بابل بهمراه دکتر جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه از زندان شهرستان بابل ومرکز کاهش آسیب زنان در مرکز شهید ذاکریان و آزمایشگاه تشخیصی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بازدید کرده و از زحمات کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مهار ویروس کوید ۱۹قدردانی و تشکر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز