خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ادامه مسافرت‌ها آمار ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد/ مردم به مناطق سفید نروند

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۴۲۵

سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد گفت: اگر در ایام تعطیلات عیدفطر سفرها ادامه پیدا کند، ابتلا به بیماری کرونا افزایش خواهد یافت.

"ابراهیم سلمانی" سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر جلوگیری از سفرهای غیرضروری در ایام تعطیلات عید فطر گفت: در هر زمانی که ما تعطیلاتی را پیش رو داشتیم و آن تعطیلات به خوبی کنترل نشده متاسفانه پس از آن شاهد بودیم که به تعداد بیماران و مبتلایان اضافه شده و این چرخه ابتلا ادامه داشته است.

وی افزود: اکیدا توصیه می‌شود که مردم رعایت کنند و اصلا به مسافرت نروند. مردم حتی به استان‌ها و شهرستان‌هایی که طبق گزارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا سفید اعلام شده نیز نباید بروند تا این مناطق را بیشتر درگیر نکنند.

سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از افراد هستند که ناقلند، ولی علامت دار نیستند از این رو همه باید به نکات و پروتکل‌ها توجه کنند. طبیعتا این دسته از افراد که ناقل بدون علامت هستند در شهرستان‌ها و استان‌های سفید نیز حضور دارند.

سلمانی با اشاره به اینکه اگر سفرها ادامه پیدا کند، ابتلا افزایش خواهد یافت، گفت: بر  اساس مطالعات نزدیک ۴۰ درصد افرادی که مبتلا هستند، هیچ علامتی ندارند، طبیعتا آن بی علامت‌ها نیز می‌توانند ناقل باشند، به همین خاطر اگر مسافرت‌ها ادامه پیدا کند، تعداد قابل توجهی از افراد را درگیر خواهد کرد.

سلمانی اشاره کرد: اگر افراد احتیاط‌های لازم را نکنند، ممکن است که ما دوباره با موارد جدید در ابتلا و بستری مواجه شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سطح شهر محدودیت‌هایی برای تردد اعمال شده است؟ گفت: خیر، محدودیت‌هایی در سطح شهر اعمال نشده است.

سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد در پایان و درباره روند شیوع کرونا در استان یزد گفت: روند ابتلا به کرونا ویروس در استان یزد با شیبی ملایم همچنان کاهشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز