خبرگزاری کار ایران

انتقاد از عدم همکاری دولت با شهرداری برای تامین اتوبوس

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۱۸

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور از عدم همکاری دولت با شهرداری برای تخصیص اتوبوس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در جریان دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور با اشاره به معضل ترافیک تهران گفت: مهم ترین مشکلات تهران که مردم از شورای شهر و مدیریت شهری انتظار حل و تخفیف آن را داشتند، حل معضل «آلودگی هوا» و «ترافیک» است، مشکلاتی که حل آنها نیازمند بازشدن گره توسعه حمل و نقل عمومی است.

او با اشاره به استفاده 40 درصد شهروندان تهرانی از خودروی شخصی گفت: این روند حتی با گرانی بنزین و اعمال محدودیت‌ در تردد خودروها کاهش جدی پیدا نکرده است، بلکه در این روزها به علت شیوع کرونا افزایش نیز یافته است، ریشه این رفتار در چه چیزی نهفته است؟

او ادامه داد: متاسفانه تجربه واقعی که اغلب ما از سفر با وسایل حمل و نقل عمومی در خاطر داریم تصویر اتوبوس‌ها و واگن‌های فرسوده، شلوغ و دارای تاخیر در حرکت است، غلبه این تصویر ذهنی و واقعی بودن آن درعمل باعث شده است تا ما استفاده از خودروی شخصی را بر حمل و نقل عمومی ترجیح دهیم.

فراهانی با اشاره به سهم حداقل ۱۶ درصدی اتوبوس ها در جابجایی شهروندان تهرانی افزود: البته افزایش نرخ بنزین، شرایط اقتصادی ناشی از رکود تورمی و شیوع کرونا در افزایش این سهم نقش جدی داشته است.

او با اشاره به زمینه های قانونی برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی توسط مجلس شورای اسلامی، شورای اقتصاد و هیئت محترم وزیران در ادوار مختلف گفت: اما این همه مصوبه و قانون منجر به تحویل حتی یک دستگاه اتوبوس جدید در هشت سال گذشته از سوی دولت به شهرداری تهران نشده است.

او با بیان اینکه دولت به عنوان بزرگترین بهره گیرنده از خدمات و زیرساخت های شهری تهران و در مقام یک شهروند باید نقش و وظیفه اجتماعی خود را در قبال دیگر شهروندان ساکن تهران ایفا کند و هزینه های شهروندی خود را بپردازد گفت: دولت باید از مدیریت شهری تهران که در مسیر همراهی با دولت از هیچ تلاشی دریغ نکرده است حمایت کند.

فراهانی با بیان اینکه شهرداری تهران در صف مقدم خدمت رسانی دوشادوش وزارت بهداشت و درمان گام برداشته است افزود: انتظار مردم تهران از رئیس جمهور محترم آن است که دولت یار و همراه شهرداری باشد و در گذار از این مرحله سخت شهرداری را در برخورداری از منابع صندوق توسعه ملی حمایت کند تا شهرداری و شورا نیز در کنار دولت برای تامین نیازمندی های مردم به ویژه در بهبود دسترسی و گسترش شبکه اتوبوس رانی به عنوان بخشی از خدمات حمل و نقل عمومی ارزان قیمت گام بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز