خبرگزاری کار ایران

تشریح اهداف و امکانات سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۸۸۴

​مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران اهداف و امکانات سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، خداکرم کولیوند در خصوص سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا گفت: راه اندازی این سامانه به عنوان نخستین درگاه اینترنتی ارتباط بنیاد شهید و امور ایثارگران با جامعه از چندین سال پیش برای ارائه اطلاعات شهدا و موقعیت قرارگیری دفن پیکر ایشان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دست اقدام قرار گرفته است. این سامانه پس از جمع آوری اطلاعات و آماده سازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده محترم ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی و افتتاح شد و در حال حاضر در دسترس همگان قرار دارد. 

وی در خصوص اهداف اصلی زیارت مجازی مزار و گلزارهای مطهر شهدا گفت: علاوه بر هدف اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اهداف دیگری چون جمع آوری اسناد مربوط به شهدا، فراهم سازی بستر تحقیقاتی برای دوست داران فرهنگ ایثار و شهادت، فراهم سازی زمینه های لازم برای در دسترس بودن و شفافیت اطلاعاتی، استفاده از نمونه تصاویر گلزارهای ساماندهی شده برای معرفی فعالیت و تببین اهداف و به روز رسانی آمار و اطلاعات با استفاده از تایید خانواده های محترم شهدا در راه اندازی این سامانه مد نظر بوده است.

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله مزایای سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار شهدا را ایجاد حس حضور در مخاطبان با استفاده از تصاویر ۳۶۰ درجه از گلزار و مزار شهدا دانست و افزود: در حال حاضر از مزار ۵۰۰۰۰ شهید عزیز تصاویر ۳۶۰ درجه تهیه و بارگذاری شده است که فعلاً برای این تعداد زیارت مجازی امکان پذیر است. این تصاویر عمدتاً مربوط به گلزارهای دارای بیش از ۵۰ مزار در ۱۲ استان هستند. همچنین مراحل اجرای تصویربرداری برای سایر شهدای گرانقدر در دست اقدام است و ان شاءالله این سامانه به مرور تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه دارای اطلاعات کامل مزار و گلزارهای شهدای سراسر کشور است و از هر شهید حداقل یک عکس کوچک و یا پرسنلی در سامانه بارگذاری شده و قابل ارائه است. از مزایای دیگر این سامانه می توان به پویایی سامانه در جمع آوری اسناد مرتبط با شهدا اعم از عکس، فیلم، وصایا، خاطرات و دلنوشته ها و ارائه این اسناد به مخاطبان اشاره کرد.

کولیوند افزود: این سامانه از طریق آدرس golzar.isaar.ir برای عموم قابل دسترسی است و در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودتر شدن فعالیت های اجتماعی امکان خوبی را برای علاقه‌مندان به زیارت مزارهای شهدا و بهره مندی از فضای معنوی آن ها از طریق مجازی ایجاد کرده است. 

وی در پایان با اشاره به ماهیت فرهنگی سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا گفت: بر این اساس و برابر مصوبه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران مقرر شد برای بارگذاری سایر اسناد و اطلاعات راجع به شهدای عزیز، پس از این معاونت محترم فرهنگی و آموزشی بنیاد مدیریت و تکمیل اطلاعات این سامانه را بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز