خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن نجوم آماتوری ایران:

سیارک ۱۹۹۸ OR۲ در ساعت ۱۴:۲۶ امروز از کنار زمین عبور می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۲۹۰

رییس انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: سیارک ۱۹۹۸ OR۲در ساعت ۱۴:۲۶ دقیقه امروز به وقت ایران از کنار زمین عبور می‌کند و کمترین فاصله را با زمین خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ «مسعود عتیقی» رییس انجمن نجوم آماتوری ایران در برنامه زنده شبکه خبر درباره سیاره‌ای که گفته می‌شد قرار است در اردیبهشت ماه از کنار زمین عبور کند، گفت: هیچ برخوردی در این خصوص با زمین اتفاق نخواهد افتاد. همانطور که نوروز امسال در بین اخبار رویدادهای سال ۹۹ به اطلاع مردم رساندیم؛ سیارک ۱۹۹۸ OR۲ که قرار بود در اردیبهشت امسال به زمین نزدیک شود، هیچ برخوردی با زمین نخواهد داشت.

عتیقی گفت: این سیارک و سیارک‌های این چنینی جزء اجسام نزدیک به زمین طبقه بندی می‌شوند. امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹  سیارک ۱۹۹۸ OR۲  کمترین فاصله را با زمین خواهد داشت. از روزها و ماه‌ها قبل تصویربرداری‌های راداری از این سیارک انجام شده است و از امروز به کمترین فاصله می‌رسد.

وی افزود:‌ این فاصله چیزی حدود ۱۶ برابر فاصله میان ماه تا زمین است که یک و هشت دهم ۱.۸ در ۴.۱ کیلومتر ابعاد آن است و هر چهارساعت یک بار به دور خودش می‌چرخد.

رییس انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: سیارک ۱۹۹۸ OR۲ در ساعت ۱۴:۲۶ دقیقه امروز به وقت ایران کمترین فاصله را با زمین خواهد داشت. کمترین فاصله این سیارک با زمین شش و سه دهم میلیون کیلومتر خواهد بود. به همین خاطر جای هیچ گونه نگرانی نیست و بر اساس محاسبات و پیش‌بینی‌ها این سیارک با زمین برخورد نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز